Inflacija je očigledno dostigla novu dimenziju, a rast cijena novih automobila ima veze sa odlukama proizvođača pa i ekološkim propisima Evropske unije. Naime, nestaju neke pristupačnije verzije, a zamjenjuju ih skuplje bazične opcije.
Njemački auto-klub (ADAC) je izračunao da su novi automobili u posljednjih pet godina skuplji i do 44 odsto, što je daleko više od inflatornih kretanja na tržištu. Značajno povećanje, posebno sa obzirom na to da su modeli putničkih automobila obično na tržištu šest-sedam godina prije nego što stigne moderniji nasljednik.
Pogotovo u novije vrijeme, neki ekstremni primjeri su izašli na vidjelo. Prema ADAC-u, VW Golf sa 90 KS je prije samo godinu dana bio dostupan za 20.700 evra. Ovaj osnovni model sada je zamijenjen verzijom sa 130 KS koja košta čak 29.560 evra.
Za gotovo 9.000 eura više dobijate snažniji motor i to je sve.
Konkurencija takođe prati VW sa poskupljenjima. Na primjer, dok je prošle godine Fiat Tipo od 100 KS bio dostupan po cijeni od 17.490 evra, sada je u Njemačkoj u ponudi samo hibridna verzija od 130 KS sa osnovnom cijenom od 28.490 evra – što je povećanje od čak 11.000 evra.
Fiat 500 sada je takođe dostupan kao hibrid – što znači da je cijena od 13.000 (2020.) porasla na 16.500 evra (2022.).