To znači da na 100 litara goriva naftaši u najvećem gradu Republike Srpske sebi u džep strpaju 70 maraka.
Prema ovim podacima ulazna cijena dizela dopremljenog iz riječke luke jučer je pala na 1,50 KM po litri. U tu cijenu su uračunata akciza, te taksa na puteve i autoputeve.
Kada se na to doda prevoz od 0,05 KM i izlazni PDV koji takođe iznosi oko 0,05 KM po litri, Euro 5 dizel jednu benzinsku pumpu košta oko 1,60 KM. Sve preko te cijene je ekstra profit.
Ako se uzme u obzir da je prosječna cijena dizela na pumpama u Banjaluci danas bila 2,10 KM i viša, jasno je da građani i privreda pored svih problema moraju da plaćaju nerealno visoke marže.
Banjaluka je ubjedljivo najskuplja kada su cijene goriva u pitanju.
Primjera radi, jaka konkurencija u Prnjavoru je dovela do toga da se dizel u toj lokalnoj zajednici toči po cijeni od 1,70 KM, što ako se uzme u obzir računica Capitala pokazuje kako se i na toj cijeni može zaraditi. Gorivo je i u ostalim opštinama u okruženju palo ispod dvije marke.
Međutim, ono što bi se moglo takođe zaključiti kada su banjalučki trgovci naftom u pitanju je da između njih postoji nekakva vrsta dogovora ili kompromisa prema kojem drže istu, jako visoku cijenu a koja je svima u interesu.
Oligopol i kartelsko udruživanje je kažnjivo po zakonu i nadležne institucije bi hitno trebale nešto preduzeti da se to spriječi.