12.03.2025.
HomeNovostiTrodnevni bojkot trgovina u Bosni i Hercegovini

Trodnevni bojkot trgovina u Bosni i Hercegovini

Treći je uzastopni dan bojkota trgovina u Bosni i Hercegovini zbog visokih cijena osnovnih životnih namirnica. Građani se pozivaju da se suzdrže od kupovine, ili ako to nije moguće, onda da kupuju samo nužne namirnice. Ali, da li građani i dalje izbjegavaju kupovinu, i koliko višednevni bojkot ima efekta. Je li se šta promijenilo?

Iako je osjetan pad prodaje u odnosu na dane kada nije bilo bojkota građani koje smo ipak danas zatekli u trgovinama kupuju samo ono nužno, a to je hljeb. Poslušajmo i šta su kazali građani.

Ni zaključane cijene na oko 70 proizvoda građani ne osjete ili ne primijete. Ono što im preostaje je, kažu, prilagođavanje, na suzdržavanje od kupovine ili kupovinu samo onog nužnog. Ekonomisti smatraju da je dug put do konačnog snižavanja cijena proizvoda, ali da građani bojkotom šalju poruku trgovačkim lancima, a to je da oni kao potrošači odlučuju kome će dati svoj novac.

ADNAN EFENDIĆ, profesor Ekonomskog fakulteta UNSA-e

“Mi odlučujemo ko će proizvoditi, šta će proizvoditi, šta će prodavati, između ostalog utječemo u ovisnosti od naše tražnje i na cijenu u konačnici.”

Građani, organizatori bojkota i stručnjaci podijeljenog su mišljenja koliko dana treba da traje bojkot, treba li bojkotirati više dana jedan trgovački lanac ili jedan dan sve, ali i o efektima bojkota. Umjesto potpunog suzdržavanja od kupovine, kao potrošači možemo da biramo hoćemo li i koji proizvod kupiti, kao i da li ćemo zaobići neki trgovački lanac.

ADNAN EFENDIĆ, profesor Ekonomskog fakulteta UNSA-e

“U ekonomiji je kratki rok godina dana, tek onda kada otklonite sezonske utjecaje, utjecaje i vremenskih prilika, da li je dan bio sunčan ili nije utječe koliko je promet u trgovinama. Uzeti u obzir i činjenicu niste kupovali u petak, ali ste možda u ponedjeljak napravili duplu kupovinu. Tek onda možemo da vidimo kakvi su bili efekti.”

Podsjetimo, odgovor nadležnih sa trgovcima u Federaciji je zaključavanje cijena na oko 70 proizvoda, a čiji će se efekti tek vidjeti u narednom periodu. Možda ni bojkot, niti zaključane cijene neće donijeti mnogo pomaka, ali će dovesti do racionalnijeg ponašanja svakog pojedinca, u skladu sa svojim primanjima, potrebama i cijenama. Ili bar većine njih.

Reklamni prostor

Ovdje može biti vaša reklama. animacija / logo / tekst

Posljednje vijesti