19.04.2024.
HomeNovostiPolitičari indirektno kupuju glasove

Političari indirektno kupuju glasove

U protekla dva mjeseca posmatrači Transparency Internationala u Bosni i Hercegovini (TIBiH) zabilježili su više od 1.300 primjera korišćenja javnih resursa za promociju stranaka i kandidata, te značajno povećanje javne potrošnje u predizbornom periodu.

SKUPOVI NA ASFALTU

Za dva mjeseca građanima je podijeljeno oko 200 miliona KM, što su davanja koja nisu redovna, nego su tempirana pred izbore, kaže Traljić

– Ukazali smo na povećanje javne potrošnje koja se koristi za promociju stranaka i kandidata, dakle javni radovi, pa i ove jednokratne subvencije koje nikad nismo imali. Izračunali smo da je za dva mjeseca građanima podijeljeno oko 200 miliona KM, mladima, penzionerima, nezaposlenima, socijalnim i boračkim kategorijama. To su, dakle, davanja tempirana sada pred izbore, kaže Srđan Traljić iz TI-ja, smatrajući da nisu u istom položaju kandidati koji nastupaju iz opozicije i oni koji milione podijele građanima i tako indirektno kupuju glasove.

Prema podacima TIBiH, ukupna vrijednost javnih radova u ova dva mjeseca već je premašila godišnju vrijednost svih radova koji su po podacima Agencije za javne nabavke ugovoreni cijele prošle godine.

– A kako to izgleda, političari idu na otvaranje tih radova, ne pravi se više samo predstava za medije, nego se zaista na asfaltu prave skupovi, postavljaju se stolovi, pića, skupljaju se građani i tu imamo održavanje predizbornih skupova neke vrste, gdje pojedini načelnici koji su kandidati drže govore, obećavaju, prisvajaju zasluge. Radi se o praksi koja je zaista problematična, kaže Traljić.

TIBiH dugo upozorava da se izborna kampanja vodi javnim sredstvima, a za jedan od skorijih primjera navode plaćenu promociju dokumentarnog filma “Od vizije do pobjede”, koji emituje RTRS, a za čiju promociju je, kažu, postavljeno desetine bilborda sa likom direktora UKC-a RS-a Vlade Đajića, koji je i kandidat za narodnog poslanika. Isti slučaj su i plaćeni bilbordi JU Nacionalni park Drina.

– Na njima se promoviše direktor ove ustanove Radomir Pavlović, koji je takođe kandidat za poslanika. Dakle, u Srebrenici su postavili bilborde koji bi trebali reklamirati Nacionalni park, ali je on na tom bilbordu. Ne vidimo potrebu za tim ako bi svaki direktor i ministar, načelnik, zakupio bilborde, slikao se i to plaćao javnim sredstvima, onda je zaista pitanje zašto izdvajamo milione maraka godišnje za finansiranje političkih partija i kampanja, ističe Traljić.

Dario Jovanović, projekt-menadžer Koalicije Pod lupom, kaže nam da su posmatrači već izvijestili o preko 600 različitih izbornih nepravilnosti, da se najveći broj odnosi na preuranjenu izbornu kampanju i na različite zloupotrebe javnih resursa u svrhe političke promocije kandidata i stranaka.

POMOĆ I ZAPOŠLJAVANJE

– To najčešće uključuje primjere intenziviranja infrastrukturnih radova, promociju ili obilježavanje početka ili završetka određenih javnih radova, davanje različitih oblika pomoći, programe zapošljavanja, pobrojao je Jovanović.

Zabrana zloupotrebe javnih resursa odnosi se samo na period zvanične izborne kampanje, tako da će sve ono što se dešavalo u proteklom periodu proći nekažnjeno, napomenuli su iz TIBiH.

Piše: Dćenisa Zukančić / Oslobođenje

Reklamni prostor

Ovdje može biti vaša reklama. animacija / logo / tekst

Posljednje vijesti