Izraelski orijentalista Mordechai Kedar, predavač na izraelskom univerzitetu Bar-Ilan, izjavio je da snaga Islamskog pokreta otpora Hamas leži u njihovoj doktrini, razumijevanju i uvjerenju da se bore za Boga, ističući da su gledanja na pobjedu između pokreta i Izraelaca različita, pa će pobjeda biti saveznik otpora i Palestinaca u Pojasu Gaze.
Kazao je da je za izraelsko društvo u borbi svaki vojnik isti, dok je kod Hamasa slučaj da čak ako ostane ijedan borac s odsječenom rukom i nogom, sa samo dva prsta na drugoj ruci, on će stajati na ruševini uništene džamije, podignuvši ta dva prsta u znak pobjede i bit će pobjednik.
Kedar je za izraelski Kanal 14 rekao da se poimanje opstanka i nepokolebljivosti razlikuje između dvije strane.
Hamas djeluje dugoročno
“Oni mašu znakom pobjede jer su ostali živi i preživjeli rat. To je slika pobjede kod njih. To je drugačiji način razmišljanja, tako je oni percipiraju. Moramo shvatiti da je ovo potpuno drugačija doktrina, promišljanje i kriteriji pobjede i poraza.”
U odgovoru na pitanje kanala o onima koji se “predaju” i spuste oružje od pripadnika Hamasa, Kedar, istraživač arapske i islamske kulture koji je 25 godina služio u izraelskoj vojno-obavještajnoj diviziji, kazao je: “Koliko ih se predalo, a koliko ih je ostalo u tunelima? Recite mi, hiljade ih se bore. Ono što mi vidimo [mislimo] danas nije relevantno. Hamas djeluje dugoročno.”
Na konstataciju da “Jevreji također gledaju u budućnost i imaju dugoročnu strategiju te da su i oni odabrani i vječni Božji narod”, Kedar je odgovorio: “Hoće li Amerikanci zauvijek podržavati Izrael? Hoće li vas Evropa zauvijek podržavati? Hoće li nas izraelsko društvo zauvijek podržavati? Ovo su bitna pitanja.”
Koncept strpljenja u islamu
Izraelski orijentalista vjeruje da je vjerska i ideološka komponenta veoma važan element u borbi između Hamasa i izraelske vojske.
“Postoji ajet u Kur’anu koji kaže da je ‘Bog s onima koji su strpljivi’. To znači da oni vjeruju da je Bog s onima koji imaju sposobnost velikog trpljenja. Naše razumijevanje tog pojma u hebrejskom jeziku je potpuno drugačije. Zapravo, uopće ne postoji dostatna riječ za strpljenje [sabur] u hebrejskom.”
Kedar je objasnio koncept strpljenja u islamu i Hamasu.
“Strpljenje je biti u tunelu dva ili tri mjeseca, ne vidjeti svjetlo dana, s poteškoćama u pronalaženju hrane i pri izlasku iz njega iz ‘kalašnjikova’ ciljati Jevreja i ubiti ga. Kako to mogu? Mogu jer imaju sposobnost velike strpljivosti.”
Odgovarajući na pitanje o svojoj ranijoj tvrdnji o različitom poimanju vjerskih normi, uvjerenja i strpljenja u borbi između dvije strane te da je poraz Hamasa ili predaja njegovih boraca čisto izraelska halucinacija koja nema veze sa stvarnošću, Kedar je odgovorio: “Izraelci žive unutar svoje mašte, dok snage otpora žive za Boga… Bog je s njima. Oni su sveti ratnici, dok smo mi borci za slobodu Izraela.”
‘Oni vode vjerski rat’
“Jednom sam razgovarao s ministricom Tzipi Livni [bivša ministrica vanjskih poslova] i rekao sam joj da je vjerska komponenta dominantna među njima [Palestincima]. Oni se bore za Boga. Kod njih je Bog u prvom planu.”
“U našoj borbi Bog je u drugom planu, ako ga uopće ima u planu. Ovo je ogromna razlika u smislu psiholoških, društvenih i fizičkih sposobnosti, a to su, zapravo, faktori snage koji utječu na moć vjere i uvjerenja”, rekao je on.
“Sposobnost da vjeruju i pridržavaju se doktrine koju oni [Hamas] imaju je ogromna i velika. Ne kažem da je naša sposobnost manje važna. Oni vode vjerski rat, a kod nas, ili barem velikog broja nas, vjerskog uvjerenjenja u ratu uopće nema”, zaključio je Kedar.