Kaznom od 1.000 do 2.000 KM biće kažnjen vozač ukoliko se na putu u naselju kreće brzinom koja je za više od 50 km/h veća od dozvoljene.
Predviđeno je to Prednacrtom zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima (ZOBS) u BiH.
U tom dokumentu se, takođe, navodi da će isti iznos kazne biti napisan i vozaču ili instruktoru vožnje dok osposobljava kandidata u praktičnom upravljanju vozilom, kod kojih se utvrdi količina alkohola u krvi veća od 1,5 g/kg.
Od 1.000 do 2.000 KM, budu li predviđene izmjene usvojene, biće kažnjen i vlasnik odnosno nosilac prava raspolaganja vozilom koji dozvoli da njegovim automobilom upravlja lice koje na to nema pravo (npr. nema vozačku dozvolu). Ista kazna predviđena je i za onog kojeg nađu za volanom prije sticanja prava na vožnju.
I to nije sve – ko u naselju bude vozio više od 50 km/h iznad dozvoljene brzine, kako je planirano, uz novčanu kaznu dobiće i zabranu vožnje od šest do devet mjeseci, kao i dva kaznena boda.
Identična zabrana te takođe dva kaznena boda, predviđeni su i za onog ko vozi iako ima više od 1,5 g/kg alkohola u organizmu.
Ukoliko bilo ko od njih pritom izazove udes, biće još paprenije kažnjen.
“Za prekršaj kojim je izazvana saobraćajna nezgoda slijedi kazna od 2.000 do 5.000 KM, a vozaču će biti izrečena i zabrana upravljanja vozilom u trajanju od devet mjeseci”, navodi se u ovom dokumentu.
Stručnjaci s kojima smo razgovarali smatraju da je opravdano da se pooštre kazne za vozače koji divljaju u naseljenim mjestima i voze uprkos teškom pijanstvu.
Kako dodaju, vožnja u naseljenom mjestu treba da podrazumijeva krajnji oprez zbog velikog broja pješaka, biciklista i niza ostalih razgloga.
“U naseljenom mjestu postoji i 300 posto više vjerovatnoće da će doći do nastanka saobraćajne nezgode. Ako tu ne budemo imali ograničenja brzine i pojačali kazne, imaćemo dalje stradanja. U stambenim zonama nema ni govora da treba ići brže od 50 km/h i tu treba pooštriti kazne, ali svakako i ostaviti toleranciju od desetak kilometara na sat. Prekoračenje brzine za 100 odsto smatra se takozvanom obijesnom, bezobzirnom vožnjom”, rekao je za “Nezavisne novine” Ševal Kovačević, ovlašteni sudski vještak za saobraćaj BiH.
Iz Ministarstva komunikacija i transporta BiH kažu da je objavljen Prednacrt zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovima bezbjednosti saobraćaja na putevima u BiH, koji je sačinilo ovo ministarstvo.
Kako dodaju, uzimajući u obzir da je bezbjednost drumskog saobraćaja u uskoj vezi s oblašću saobraćaja, infrastrukture, unutrašnjih poslova, zdravstva, obrazovanja i niza drugih oblasti, te da su ove oblasti u nadležnosti entiteta i kantona u BiH, formirana je Radna grupa, u koju su uključeni predstavnici nadležnih organa, a koja će definisati prijedlog zakona o izmjenama i dopunama zakona.
“Inicijativa Ministarstva, između ostalog, jeste da se za određene najteže prekršaje poveća iznos novčane kazne (od 1.000 KM do 2.000 KM)”, potvrdili su za “Nezavisne novine” iz Ministarstva komunikacija i transporta BiH.