U petak bi se u Banjoj Luci trebala održati posebna sjednica Narodne skupštine bosanskohercegovačkog entiteta Republika Srpska na kojoj bi se zastupnici trebali odrediti o nedavno donesenom zakonu o zabrani negiranja genocida kojeg je nametnuo visoki predstavnik Valentin Inzko te razmatrati dva nova zakonska rješenja.
Vjerovali ili ne, to će biti čak 20. posebna sjednica NSRS-a i takvih je više od redovnih, kojih je u ovom sazivu entitetske skupštine bilo 17. Posebne sjednice najčešće su se zakazivale na zahtjev Milorada Dodika, člana Predsjedništva Bosne i Hercegovine.
Dodik na ovaj način održava visoke tenzije u entitetu, sjednice bi trajale kasno navečer pa i tokom noći, kao da se spašava planeta. On vješto manipuliše stanovništvom (kojeg je sve manje) kojem ne ostavlja prostora da misli o onim, pravim, životno bitnim stvarima, kako se prehraniti, platiti račune, školovati djecu…
Kao u pravilu, posebne sjednice NSRS-a bavile su su se “ugrožavanjem vitalnog interesa RS-a”. Desetog marta NSRS je na posebnoj sjednici usvojio zaključke u kojima se spominje “mirni razlaz” u BiH.
Zatim, 7. septembra 2020. NSRS je na 16. posebnoj sjednici “dvotrećinskom većinom potvrdio Izjavu Dodika da je odluka Predsjedništva BiH, usvojena bez konsenzusa na 15. redovnoj sjednici Predsjedništva, održanoj 27. augusta 2020, veoma štetna po vitalne interese RS-a”.
Tom prilikom je naglašeno “da je po vitalne interese RS-a veoma štetna odluka o odobravanju zaključivanja Memoranduma o razumijevanju između Centralne izborne komisije Bosne i Hercegovine i Međunarodne fondacije za izborne sisteme (IFES)”.
Krajem jula prošle godine NSRS se na posebnoj sjednici bavio o Odluci Predsjedništva BiH o odobravanju zaključivanja Memoranduma o saradnji između Ministarstva sigurnosti BiH i Ministarstva unutrašnje sigurnosti Sjedinjenih Američkih Država o saradnji u vezi sa upotrebom putničkih informacija. I to je bilo veoma štetno po “vitalne interese RS-a”.
Pa je onda na istoj sjednici i Sporazum u učešću BiH u Programu za međunarodno ocjenjivanje učenika (PISA) ocijenjen “štetnim”…
U danima kada smo još koronavirus shvatali kao nešto daleko i beznačajno, NSRS je na posebnoj sjednici 27. februara 2020. tražio da se o Sporazumu o statusu između BiH i Evropske unije o djelovanjima koje izvršava Agencija za Evropsku graničnu i obalsku stražu u BiH odredi i entitetski MUP.
Dodik je svoje poslušnike baš izmorio u februaru jer su 17. na desetoj posebnoj sjednici usvojili Informaciju u vezi s antidejtonskim djelovanjem Ustavnog suda BiH. Zadužena je Vlada RS-a da nastavi ranije započete pregovore sa Vladom FBiH s ciljem definisanja granične linije između entiteta?!
Dvanaestog novembra 2019. NSRS je usvojio Informaciju o neustavnoj transformaciji dejtonske strukture BiH i utjecaju na položaj i prava RS-a.
– Ističemo da je Bosna i Hercegovina nastala saglasnošću Republike Srpske i Federacije BiH i da samo saglasnošću oba entiteta može i postojati, zbog toga je bilo kakva težnja za izmjenom složene dejtonske strukture apsolutno nedopustiva i može dovesti do neželjenih posljedica – naveli su iz NSRS-a.
Ispravka krivog navoda. U članu 1. Ustava BiH piše:
– Republika Bosna i Hercegovina, čije je zvanično ime od sada “Bosna i Hercegovina”, nastavlja svoje pravno postojanje po međunarodnom pravu kao država, sa unutrašnjom strukturom modificiranom ovim Ustavom, i sa postojećim međunarodno priznatim granicama. Ona ostaje država članica Ujedinjenih nacija i može kao Bosna i Hercegovina zadržati članstvo ili zatražiti prijem u organizacijama unutar sistema Ujedinjenih nacija, kao i u drugim međunarodnim organizacijama.
U članu 3. jasno je precizirano da se Bosna i Hercegovina sastoji od dva entiteta, a ne da je “čine ili je sastavljena” kako to u RS-u lukavo podvaljuju.