31.01.2025.
HomeNovostiLopovska vlast i pohlepni trgovci doveli ljude do očaja: Da li će...

Lopovska vlast i pohlepni trgovci doveli ljude do očaja: Da li će današnji bojkot prodavnica šta promijeniti?

Cijene namirnica u BiH sve su više, a građani sve siromašniji. Kako preživjeti mjesec, pitanje je koje zaokuplja većinu ljudi u ovoj državi.

Cijene u tržnim centrima širom Bosne i Hercegovine u proteklim sedmicama divljaju. Hljeb ne možete kupiti ispod dvije KM, mlijeko je prešlo 2,5, komadić sira 7,5, ulje 4, čokolada Milka od 300 grama u jednom tržnom centru košta 12 KM. Ljudi su očajni i ne znaju kako to preživjeti i na koji način se boriti protiv toga. Vlast šuti i prepušta građanima koji su sve siromašniji da krenu u borbu na svoj način.

Šišanje ovaca

Iz Udruženja potrošača kažu da su građani ti koji imaju pravo da podignu glas. Ističu da bi bilo dobro da odziv u BiH bude masovan kao u Hrvatskoj, jer bi to bio jasan znak trgovačkim lancima da moraju prihvatiti mišljenje potrošača od kojih žive.

Iz Saveza samostalnih sindikata BiH poručuju kako dostupni podaci govore da su trgovci, odnosno poslodavci, ostvarili enormnu dobit samo u 2023, gotovo 5,7 milijardi maraka, dok je u 2024. ona dosegla i do šest milijardi.

U jednom centru Milka je 12, a u drugom na popustu 5,5 KM

Srđan Puhalo, sociolog, za Oslobođenje ističe da ovo pokazuje kako postoji svijest da nas trgovinski lanci, trgovine ili već ko, pa možda i država, šišaju kao ovce što se tiče cijena.

– Prosto ne možete ljude držati u zabludi, putuju ljudi, gledaju kako je to u nekim drugim državama i ono što ohrabruje u svemu tome, jeste prvo ta svijest o nekoj nepravdi. Druga stvar koja je tu veoma važna jeste da imamo pobunu protiv toga, odnosno da će ljudi pokušati da stvar uzmu u svoje ruke, odnosno da će pokazati neslaganje, što je veliki korak u odnosu na to da smo šutjeli tolike godine, pravili se da nas to ne interesuje i dozvoljavali da nas uzimaju kako žele i koliko žele, kaže Puhalo.

Objašnjava da je ovaj bojkot važan da građani BiH pokažu kako im je stalo do sebe, da pokažu da cijene svoj novčanik, da cijene sebe i da će tražiti zeru razuma od vlasnika trgovinskih lanaca.

Puhalo važnim smatra što akcija nije lokalnog tipa, jer će se preliti iz jednog entiteta u drugi, čak iz jedne države u drugu, što je dobro, jer nam je potrebna solidarnost

– Da će razumjeti da to nije zato što smo bijesni i zato što smo nerazumni, nego zato što je stvarno dogorjelo do nokata i da prosto moramo sami sebe paziti ako oni ne žele da nas pripaze, poručuje Puhalo.

Komentarisao je i izjavu resornog federalnog ministra da su građani ti u čijim je rukama moć, kazavši da moć jeste u rukama građana, ali da je vlast neko ko donosi odluke i svjesna je svega, ali ništa ne poduzima.

Igor Gavran, ekonomski analitičar, za Oslobođenje kaže kako jedan dan bojkota ne može riješiti problem visokih cijena u BiH.

– To neće nanijeti dovoljno štete trgovcima da bi ih navelo na spuštanje cijena. Ako bi ova akcija uspjela, ona bi mimo svakog uticaja na problem mogla da da neki signal građanima kako se, ipak, možemo organizovati i da ipak možemo protestovati protiv nekog vida nepravde i neke štete koja nam se čini, pa možda sutradan da organizujemo i neke proteste protiv vlasti koje na kraju snose odgovornost i za cijene, ističe Gavran.

Sve je laž

Objašnjava da je razlog bojkota u Hrvatskoj, kod nas i u drugim zemljama taj što su trgovci prešli sve granice prihvatljivog ponašanja.

– Naravno, postoje neka opravdanja za poskupljenja, bilo je zbog povećanja cijena struje u RS-u, povećanja minimalca u FBiH, jedan dio poskupljenja se može opravdati, ali apsolutno se ne može opravdati ono što imamo na sceni, gdje se jednostavno drastično povećavaju cijene bez ikakve konekcije sa stvarnim troškovima. Vidimo na rezultatima poslovanja da naši trgovački lanci imaju multimilionsku dobit koja ubrzano raste u periodu kada lažno pokušavaju predstaviti kako su oni društveno odgovorni, kako su njihove marže male i kako su oni jadni natjerani da povećaju cijene. Sve su to laži, poručuje Gavran.

Reklamni prostor

Ovdje može biti vaša reklama. animacija / logo / tekst

Posljednje vijesti