Postoji država iznad države i glupost iznad pameti. Pogledajte čega su se dosjetili biološki teroristi u mantijama. Dobro pročitajte ove rečenice. Nije fake news, niti je obmana:
“U srpskoj Patrijaršiji u Beogradu je rečeno da Sveti sinod ostaje pri stavu da pričešćivanje iz iste čaše na tradicionalni način koji se primjenjuje već 2.000 godina, nije kršenje obavezujućih instrukcija državnih vlasti”.
Dakle, svi ljudi koji se udaljavaju jedni od drugih, koji su u izolaciji, koji ostaju kod kuće, koji poštuju odluke ljekara i države i koji krivično odgovaraju ukoliko se ne drže propisa su najobičnije budale.
Crkva, kako vidimo, može širiti bolest do mile volje, može kao i u Srednjem vijeku biti leglo zaraze i to ne samo nekažnjeno, nego je ona ta koja patronizira i državi, a bogme i nauci. Crkveni oci, onako odokativno, ocjenjuju i procjenjuju kako se mogu tretirati pojedine rizične grupe, kada je u pitanju korona virus. U ovom slučaju crkva određuje kako se ima ponašati pa… gotovo cijeli jedan narod.
Svi smo mi ludi, samo Crkva nije
Šta znaju virolozi, epidemiolozi, šta znaju svi silni naučnici, šta zna zdravstveni sistem bilo koje zemlje o virusu u poređenju sa Srpskom pravoslavnom crkvom i njenim velikodostojnicima? Ništa. Ili gotovo ništa.
Kada je riječ o pričešćivanju vjernika iz iste čaše, navodi se dalje u saopštenju, na tradicionalni način koji se primjenjuje već 2.000 godina, iz Patrijaršije su ponovili da to nije kršenje obavezujućih instrukcija državnih vlasti, te da takve tvrdnje pojedinaca nisu istinite, budući da se država ne bavi, niti može da se bavi sadržajem i načinom vršenja liturgije i drugih crkvenih bogosluženja.
Obratite pažnju na drugi dio ovog saopštenja u kojem stoji da se država ne može baviti sadržajem niti načinom vršenja liturgije i drugih crkvenih bogosluženja.
Lizanje jedne kašike nije štetno
O da, naravno da može, ukoliko je u pitanju bioterorizam, poput onoga od 15. marta, kada su ljudi doslovno lizali istu kašiku na pričešću u novosadskoj Sabornoj crkvi. Taj događaj je snimala Radio-televizija Vojvodine i snimak je svima dostupan. Naravno to je samo dokumentovan događaj, a zamislite koliko je takvih sakralnih skupova koji se oko nas dešavaju svakodnevno.
Pravi problem je cementiran u faktu da je Srpska pravoslavna crkva odavno država izvan i iznad države, eksteritorija oslobođena poreza za koju ne važe zakoni i pravila ovog svijeta.
Kako to ocijeniti, nego kao bioterorizam.
Promislite samo, dok čitate ovo stotine ljudi konzumira istom kašikom sadržaj iz iste čaše. (Sic!)
Ono što je možda još poraznije je jedan lakonski i potpuno bestijalan stav koji propagiraju oci, u ovom slučaju Srpske pravoslavne crkve, a koji glasi – ko neće, ne mora dolaziti na liturgije.
Prijava iz najhumanijih razloga
Evo vam primjer iz tzv. realnog života:
Zamislite sada u doba korone, da vam vlasnik bilo kojeg ugostiteljskog objekta kaže – ko neće, ne mora dolaziti u moj kafić. Prvo bi se začudili kako mu kafić uopšte radi, pa bi potom u dubljem čudu gledali kafedžiju, pitajući se da li je normalan i na koncu bi ga prijavili vlastima iz najhumanijih razloga.
E, situacija sa Crkvom u doba korone je identična osim što Crkva sasvim normalno radi, a stiže i da popuje doslovno i državi i struci, sve održavajući svoje vjerske hepeninge. I na koncu vjerovatnoća širenja zaraze sa oboljelih na zdrave lizanjem iste kašike ili konzumiranjem sadržaja iz iste čaše je nemjerljiva u odnosu na bilo kakav boravak u istoj prostoriji.
Bioterorizam u mantijama opstaje posve legalno i legitimno. Po zakonu, koliko god to zvučalo nadrealno.
Bioteroristička poruka
I nije to samo i jedino stvar tamo nekih, izmaštanih nekonkretnih pojedinaca. Evo, prošle sedmice je episkop valjevski, vladika Milutin zbog sumnje na korona virus hospitalizovan. Ljudi se razboljevaju, to je sramota i pominjati, no izgleda je neophodno.
A šta na sve ovo kažu crkveni oci:
“Кada dođe neko zlo ili epidemija, treba svi da kažemo da je Bog naš moćniji od svakog zla i epidemije i idemo u crkvu da se molimo i pričestimo”, rekao je episkop Fotije, a da nije ni trepnuo. On je naglasio da treba dolaziti u crkve na liturgije i subotom i nedjeljom da se “vjerni narod pričešćuje i spremno dočeka slavno Vaskrsenje Hristovo”.
Dakle, to je bioteroristička poruka episkopa zvorničko-tuzlanskog Fotija.
Zanimljivo je da crkva ide toliko daleko da ne uvažava čak niti zdravorazumsko mišljenje ljudi iz svojih redova, koji makar improvizacijom pokušavaju spriječiti masovnu zarazu.
“Što se tiče odluke vladike zahumsko-hercegovačkog Dimitrija da se pričešćivanje vjernika vrši iz dlana, ona je individualna, lično njegova, koju je donio po svom uvjerenju i nahođenju i, vjerujemo, u dobroj namjeri, ali je Sveti Sinod u međuvremenu dao uputstva episkopima da ne improvizuju već da narod pričešćuju jednoobrazno, shodno odlukama i preporukama Svetog Sinoda”, rečeno je u Patrijaršiji.
Dakle, vladika Dimitrije, koji makar improvizuje, pa zdravorazumski rezonuje kako je pričest manje zarazna ako je iz pojedinačnog dlana, nego iz zajedničke čaše, zapravo postaje odmetnik i Crkva poziva na stari dobri metod – jedna kašika, jedna čaša, hiljade usta, pa ko izdrži zarazu… a slabo će ko. Na žalost!
Leglo zaraze
Među vjernicima je mali broj dovoljno edukovanih ljudi, koji znaju kakva je opasnost od ovakvih sakralnih manifestacija, koje doslovno mogu biti smrtonosne. Ovim pitanjem se pozabavio i portal BBC-a na srpskom jeziku.
“Goran je vernik i zaposlen je u Srpskoj pravoslavnoj crkvi”, navodi se na ovom portalu. “Za sebe kaže da voli crkvu i da joj želi samo dobro. Ipak, posle izbijanja epidemije korona virusa, njegovo ponašanje je okarakterisano, kako kaže, ‘kao maloverje'”.
Razlog je što je Goran sa vernicima i sveštenstvom pokušao da govori o merama zdravstvene zaštite u hramovima i crkvama.
“Jako sam zabrinut za sopstveno zdravlje, ali i za zdravlje kolega, starijih sveštenika i drugih vernika”, kaže Goran za BBC na srpskom i dodaje: “Svi vernici u hramovima celivaju ikone, vrata hrama, svešteničke ruke i na kraju uzimaju pričešće iz iste kašičice i istog putira. Smatram da oni nisu samo briga za malu grupicu ljudi koja je direktno izložena riziku, već za javno zdravlje uopšte”.
Na žalost, mnogo je, nebrojeno mnogo više naroda koji ne samo da slijepo vjeruje crkvenim dogmama čak i u ovom momentu, nego je spreman do besvijesti suprotstavljati i nauci i naučnom mišljenju srednjevjekovne dogmatske argumente.
Ko će suditi ovim ljudima, ko će suditi jednoj vjerskoj organizaciji, koja propagira najblaže rečeno rizično ponašanje i koja se direktno bavi rizičnim ritualnima, koji mogu biti leglo zaraze, bolesti i smrti?
Ne, ovo nije retoričko pitanje – niko neće odgovarati za bioterorizam u mantijama.
Piše: Dragan Bursać, AJB : http://balkans.aljazeera.net/vijesti/pravoslavna-crkva-iznad-korone-i-nauke