Iz Službe civilne zaštite su u odgovoru Balkanskoj istraživačkoj mreži Bosne i Hercegovine (BIRN BiH) naveli kako trenutni vozni park Grada Tuzla “nije odgovarajući i ne zadovoljava službene potrebe”.
“Napominjemo da je prosjek starosti putničkih motornih vozila u voznom parku Grada Tuzle deset godina, dok je prosjek teretnih motornih vozila veći od 29 godina”, navodi se u pisanom odgovoru.
U tehničkim specifikacijama tendera za vozilo čija je ukupna cijena 72.640 KM se, između ostalog, traži novi automobil minimalne dužine od 4,8 metara, srebrene metalik boje, sa putnim računarom sa prikazom informacija, grijanjem prednjih i zadnjih sjedišta i tvornički ugrađenim navigacionim uređajem sa mapama.
Iz Službe civilne zaštite su za BIRN BiH potvrdili da će se osim za njih novo vozilo koristiti i za druge potrebe gradske uprave.
“Prije pokretanja postupka javne nabavke obavljeno je ispitivanje tržišta kako bi se utvrdila prosječna cijena jednog vozila srednje klase, te na osnovu tog podatka planirala javna nabavka”, navode oni.
Gradska civilna zaštita u Tuzli nema vozilo srednje klase, kažu iz ove institucije i dodaju kako im je takvo vozilo potrebno.
“Posebno ako se ima u vidu da će ovaj automobil biti na raspolaganju svim članovima Gradskog štaba civilne zaštite, što je naročito bitno u stanju prirodne ili druge nesreće”, kažu iz Službe civilne zaštite Grada Tuzla.
Damir Muratović, vijećnik Socijaldemokrata Bosne i Hercegovine (SD BiH) u Gradskom vijeću Tuzla, izdvajanje ove značajne svote iz budžeta smatra skandaloznim.
“To je strašna informacija”, kaže Muratović, komentarišući nabavku automobila.
On dodaje kako je Civilna zaštita ranije izdvajala značajne svote novca za nabavke. Zbog ranijih nabavki tokom pandemije i štednji budžeta na građanima kojima su ta sredstva potrebna, poput djece sa poteškoćama u razvoju, on smatra da se Civilna zaštita ponaša “bahato”.
Prema tenderskoj dokumentaciji ove institucije za nabavku osiguranja vozila, koja je objavljena u maju, vozni park Grada Tuzle sastoji se od 36 automobila, od kojih 19 pripada Službi civilne zaštite.
Gradski vijećnik iz Naše stranke Omer Berbić kaže kako ne vidi razlog da jedna gradska uprava ima toliki broj automobila i uz njih vozača.
“Tako da u tom kontekstu ja bih smanjio broj automobila na maksimalno pet, a ostali neka koriste taksi kao i svako normalan, jer ljudi iz gradske uprave ne trebaju da budu privilegovani nego trebaju da budu na usluzi građanima”, smatra on.
Prema podacima Baze službenih automobila BIRN-a BiH institucije i javne kompanije su tokom 2020. godine potrošile gotovo pet miliona maraka na kupovinu 150 službenih putničkih vozila, najveći dio nakon početka pandemije, o čemu je BIRN BiH ranije pisao.