Tuzla je na željezničkoj mapi bila posljednja stanica na koju su pristizali vozovi iz svih krajeva nekadašnje zajedničke države. Posljednja putnička linija prema Doboju odnedavno ne postoji, a plato na kojem su nekad dočekivani i ispraćani vozovi naselili su migranti, koji su tu podigli šatore.
Nedostaje radnika
U „Željeznicama RS“, čije su kompozicije saobraćale na relaciji Tuzla – Petrovo – Tuzla, ističu da je linija ukinuta 15. decembra prošle godine zbog nedostatka voznih sredstava. Kako je pojašnjeno, voz na relaciji Tuzla – Petrovo i dalje prema Doboju u 2019. godini je imao prosječno 12 putnika koji su plaćali kartu u jednom smjeru 6,90 KM, dok je povratna karta iznosila 11,10 KM.
U tuzlanskoj direkciji „Željeznica FBiH“ ističu da je linija za Brčko ukinuta 2012. zbog nerentabilnosti, a, inače, željeznica nikad nije ostvarivala enormne prihode od putničkog saobraćaja.
– Niko zbog ukidanja putničke linije Tuzla – Doboj nije ostao bez posla. Nama, faktički, nedostaje radnika, ali zbog monitoringa Vlade FBiH ne možemo nikoga zaposliti. Imamo problem i zbog odlaska školovanog kadra u inozemstvo – kazali su nam u tuzlanskoj direkciji.
-
” style=”box-sizing: border-box; position: relative; min-height: 1px; padding-right: 15px; padding-left: 15px; float: left; width: 642px;”>
FOTO: AVAZ
Prijevoz tereta
Neformalna grupa građana okupljena oko grupe „Prijatelji željeznice“ konstatira da je ukidanjem željezničkog putničkog saobraćaja prekinuta tradicija saobraćanja vozova duga 133 godine.
Ipak, kroz Tuzlu, odnosno Tuzlanski kanton, prolaze teretni vozovi, a “Željeznice FBiH” inkasiraju i do 80 posto svojih ukupnih prihoda na račun prijevoza tereta.
Prva vožnja 1886.
Prvi voz u Tuzlu je stigao 26. aprila 1886., a posljednji je otišao 13. decembra 2019. godine. Šta će biti sa željezničarima i Željezničkom stanicom u Tuzli, nije poznato. Čeka se reakcija menadžmenta „Željeznica FBiH“, u čijoj su nadležnosti, ali, kako su nam rekli, moleći za anonimnost, još nisu dobili nikakvo obavještenje.