Zbog neisplativosti, nedavno je područje Tuzlanskog kantona ostalo bez putničkog željezničkog saobraćaja. I posljednji voz sredinom decembra ove godine na relaciji Tuzla – Doboj je otkazan.
Sa Željezničke stanice u Tuzli prije posljednjeg rata mogli ste osim do Doboja, Brčkog i Vinkovaca i dalje prema Srbiji, Sloveniji, pa i Njemačkoj, dok je linija Tuzla – Ploče saobraćala svakodnevno. Danas je drugačija situacija. Ni tri kompozicije međuentitetskih lokalnih vozova na relaciji Tuzla – Doboj više ne saobraćaju.
– Voz je bio prilično pun. Osim putnika iz Tuzle, taj voz duž pruge su koristili putnici iz Lukavca, Miričine i uglavnom je bio pun. Dakle, nedostatak putnika nije razlog ukidanja – ističe Nihada Isabegović, šefica Željezničke stanice Tuzla.
Ali neisplativost jeste. Za ponovno uvođenje ove linije potrebna je elektrifikacija pruge, za šta zasad nema finansijskih sredstava, potvrđeno je za Federalnu televiziju iz Željeznica RS-a.
– Nijedna linija putničkih vozova bilo gdje u svijetu nije isplativa te je svuda u svijetu putnički saobraćaj subvencionisan od države. Da bi linija opstala, odnosno da bi bila ponovo uvedena, potrebno je izvršiti nabavku kvalitetnijih voznih sredstava, a Željeznice Republike Srpske planiraju nabavku novih dizel-motornih vozova, kada budu stvoreni neophodni finansijski uslovi – naveli su iz ŽRS-a.
Da je Željeznička stanica u Tuzli nekada bila zaista frekventna potvrdili su nam i anketirani građani:
– Pogodilo me to, jer najljepši dio života sam proveo putujući vozom, jer je prije jedino sredstvo za putovanja bilo voz.
– Fale nam vozovi. Koliko sam puta išla svugdje, pa i na more, u Rijeku pa Labin, Rabac, sve vozom.
– Ja sma iz Živinica putovao u Tuzlu 1960. godine u Srednju hemijsku školu, pa onda na Tehnološki fakultet. Nije bilo autobusa.
Da bi linija Tuzla – Doboj bila ponovo uvedena, potrebno je obnoviti i vozne kapacitete, kažu u Željeznicama RS-a, dok odgovor na isto pitanje iz Željeznica Federacije nismo dobili, budući da nisu odgovarali na naše pozive.