Međunarodni fond za djecu Ujedinjenih nacija (UNICEF) objavio je da najmanje trećina djece u svijetu nije imala pristup online nastavi nakon što su škole zatvorene u cilju sprečavanja širenja novog koronavirusa, što je po njima izazvalo “globalnu vanrednu situaciju u obrazovanju“, prenosi Anadolija.
U jeku zatvaranja koja su uvedena kako bi se suzbila pandemija, zatvaranje škola je pogodilo skoro 1,5 milijardi djece, ističu iz UNICEF-a u izvještaju objavljenom u srijedu uvečer.
– Za najmanje 463 miliona djece čije su škole zatvorene zbog COVID-19, nije postojao način da pohađaju nastavu na daljinu. Ogroman broj djece čije je obrazovanje mjesecima bilo potpuno poremećeno predstavlja globalnu krizu u obrazovanju. Reperkusije bi se mogle osjetiti u ekonomijama i društvima u narednim decenijama – upozorila je Henrietta Fore, izvršna direktorica UNICEF-a.
U izvještaju se navodi značajna nejednakost u odnosu na regiju, a najviše su pogođeni školarci subsaharskoj Africi, gdje njih 49 posto nije imalo pristup online nastavi.
Iz UNICEF-a su kazali da se u izvještaju korišćena globalno reprezentativna analiza dostupnosti kućne tehnologije i alata potrebnih za učenje na daljinu, kao što su pristup televiziji, radiju i internetu te dostupnost nastavnih planova i programa preko platformi.
Djeca u najsiromašnijim domaćinstvima i u ruralnim sredinama su najviše bila pogođena. Najmlađa djeca također najvjerovatnije propuštaju učenje na daljinu tokom kritičnih godina, navodi se u izvještaju, uglavnom zbog izazova i ograničenja online učenja za malu djecu i nedostatka tehnoloških uređaja kod kuće.
UNICEF je upozorio da je situacija vjerovatno još gora, jer čak i tamo gdje tehnologija postoji kod kuće, djeca možda ne mogu učiti zbog pritisaka obavljanja kućnih poslova ili da moraju raditi.