08.09.2024.
HomeNovostiIma li efekta od akcije 'Zaključavamo cijene'?

Ima li efekta od akcije ‘Zaključavamo cijene’?

Iako je već dva mjeseca od početka primjene akcije “Zaključavamo cijene” u Federaciji BiH, efekte primjene građani, uglavnom, ne vide. Zaključani su samo njihovi ispražnjeni novčanici. U Republici Srpskoj u proteklom periodu uočen je nesrazmjeran rast cijena pekarskih proizvode, te slijede intenzivnije kontrole privrednih subjekata.

Cilj projekta “Zaključavamo cijene” jeste olakšati građanima period svakodnevnog rasta cijena uzrokovan ekonomskom nestabilnošću. Pitali smo građane da li je efekat postignut i u kojoj mjeri.

Resorni ministri najavljuju proširenje broja artikala kojima će cijene biti zaleđene, ali i nalaženje načina da se smanji mogućnost manipulacije sa odredbama.

Аmir Hasičević, ministar trgovine FBiH

“50 i nešto više artikala. Naravno, u narednih par dana, odnosno do kraja ovog mjeseca, prije kraja ove prve akcije imaćemo jasno idefinisane načine i modele”.

Denis Šulić, ministar trgovine i turizma RS

“Pekari vješto izbjegavaju ovu maržu na osnovne životne namjernice kada se tiče hljeba tip 500. Nije po ograničenoj marži i stoga razloga ćemo pokušati nači način kako smanjiti prostor za tako reći uslovno manipulaciju”.

Ekonomisti podsjećaju: natjerati na spuštanje cijena nije nikakva ekonomska mjera.

“Danas niko ne može da kaže da li smo postigli pozitivan efekat i koliko. Znamo otprilike da su ljudi malo mirniji i ne žure u trgovinu da kupe na silu nešto jer pretpostavljaju da bi ti moglo biti u zoni nestašice ili naglog rasta cijena. Mi smo umjetnici. Mi smo bez mjera spustili infalaciju”, prof. dr Željko Rička, ekonomista.

Akcija “zaključavanje cijena” produžena je do 15. juna.

Reklamni prostor

Ovdje može biti vaša reklama. animacija / logo / tekst

Posljednje vijesti