Iz Srbije stiže sve više jezivih otkrića povezanih s tragedijom u Novom Sadu u kojoj je u petak život izgubilo 14 ljudi, a troje je u teškom stanju. Srbijanski Insajder piše kako stanica zapravo nema upotrebnu dozvolu, tačnije da državno preduzeće “Infrastrukture željeznice Srbije” nije osiguralo ni privremenu upotrebnu dozvolu.
Proces izdavanja upotrebne dozvole uključuje inspekcijski pregled koji je, zbog veličine projekta, u ovom slučaju u nadležnosti resornog Ministarstva građevinarstva, prometa i infrastrukture. Potom na teren izlazi inspekcija koja provjerava jesu li ispunjeni svi tehnički zahtjevi, sigurnosni standardi i propisi, piše Dnevno.hr.
Prema Zakonu o prostornom uređenju i gradnji postoji mogućnost izdavanja privremene upotrebne dozvole, koja bi također garantoval bezbjednost građanima do izdavanja upotrebne dozvole. Međutim, prema istraživanju Insajdera, državno preduzeće to nije učinilo.
(Foto: CROPIX)
Pitanja je sve više
Građevinska dozvola izdana je prije tri godine i obuhvaća projekat izgradnje brze pruge te rekonstrukciju svih stanica duž pruge. Novinari Insajdera uputili su pitanja preduzeću “Infrastruktura željeznica Srbije” o razlozima zašto nisu podnijeli zahtjev za izdavanje upotrebne dozvole, ali odgovor do sada nisu dobili, kao ni od resornog Ministarstva.
Više državno tužilaštvo u Novom Sadu provodi ispitivanje brojnih osoba, među kojima su ministar građevinarstva, direktor Zavoda za zaštitu spomenika kulture, te odgovorne osobe iz “Željeznica Srbije” i “Infrastrukture željeznica Srbije”. Tokom rekonstrukcije zgrade željezničke stanice otkrivene su nepravilnosti, a zahtjev za upotrebnu dozvolu državna firma nije podnijela iako je zgrada otvorena u dva navrata – u martu 2022. i julu ove godine.
Inženjer geologije Zoran Đajić, koji je radio na projektu do marta 2023., kaže da u tom vremenu nije primijetio veće probleme na zgradi, poput pukotina i sličnog. Za 021.rs je rekao da zgrada nije pretrpjela bitne promjene osim ovoga što je rađeno na nadstrešnici.
Navodi kako nije vidio izvještaj o stabilnosti zgrade i ne zna postoji li on. “Ali piše u projektu da je zgrada u dobrom stanju. To je onda slobodna procjena projektanata”, naglasio je.
Također je ukazao na probleme s odvodnjavanjem krova i curenje vode u podhodnicima, što su, kaže, nadzorni organi znali, ali problem nije riješen. Prema Đajiću, situacija se dodatno zakomplikovala kad su kineski izvođači dogradili podhodnike, gdje je došlo do prokišnjavanja. On naglašava kako je problem s drenažom trebao biti riješen potpunom izolacijom kanala prije postavljanja šina, međutim taj postupak nije pravilno izveden.
Đajić također iznosi kako su stubovi unutar zgrade bili u lošem stanju zbog integrisanih odvoda koji nisu adekvatno funkcionisali, uzrokujući skupljanje vode na krovu. Na kraju, Đajić ističe da se nadstrešnica vjerovatno ne bi urušila da nije došlo do dodatnog opterećenja metalom i staklom, što prema njegovu mišljenju nije bilo u skladu s izvornom funkcionalnošću nadstrešnice.