No, ko je kriv i ko će popraviti ili zamijeniti vrijednu medicinsku aparaturu, svi se pitaju, a odgovor nema niko. U famoznom ugovoru FUCZ-a i “Srebrene maline” navodi se:
“Prodavac se obavezuje da isporučena roba iz člana 1. ovog Ugovora bude traženog kvaliteta, odnosno onog koji je dat u ponudi koju je kupac odabrao kao najpovoljniju. Količine i kvalitet robe koja je predmet ovog Ugovora kontrolisat će uposleni Uprave zadužen za MTS i predstavnik Zavoda za javno zdravstvo Federacije BiH …”, navodi se u tom dijelu.
Garancija bez ikakvog pokrića
Prodavac je “Srebrena malina”, a kupac FUCZ. Dakle, “Srebrena malina” je kao prodavac obavezna sve ugovorne obaveze izvesti blagovremeno, u ugovorenom roku, stručno i kvalitetno. A obavezala se i na garanciju respiratora – na dvije godine.
“Garantni rok za robu iznosi 24 mjeseca i teče od dana isporuke robe“, navodi se u ugovoru.
U ugovoru stoji i kako će se sva eventualna odstupanja i nedostaci, prilikom primopredaje robe, konstatovati zapisnikom, a da se prodavac (Srebrena malina) obavezuje da će primjedbe otkloniti, o svom trošku, u roku od 10 dana od dana potpisivanja navedenog zapisnika.
V.d. direktora FUCZ-a Mustafa Kadribegović danas kaže za Klix.ba da je on konstatirao da je “Srebrena malina” u ugovoru dala garanciju na 24 mjeseca i da je to trenutno pitanje za pravnu službu.
“Mi imamo pravo potraživati robu ako se utvrde nedostaci, da se zamijeni ili servisira. Sada je nezgodna situacija jer ‘Srebrena malina’ nije serviser tih uređaja i to je to. Ugovorom nije predviđena ni bankovna garancija, dakle što se tiče povrata novca nema ništa. Jučer smouputili službeni dopis ‘Srebrenoj malini’ da ih obavijestimo kao dobavljača oko te garancije, da su upoznati s problemom i da se uključe u rješavanje“, kaže Kadribegović.
FUCZ bi svoja prava mogao potraživati na sudu, ali s obzirom na efikasnost bh. pravosuđa pitanje je koliko bi godina trebalo da se proces okonča.
Posao instaliranja aparata u Goraždu i Sarajevu je zaustavljen ove sedmice nakon što su parametri na prvim testiranjima bili van dozvoljenih granica. Vrijedi podsjetiti da su kutije s respiratorima od dolaska na sarajevski aerodrom mjesecima bile uskladištene i pitanje je da li je iko i pokušao kontrolisati robu, kako je predviđeno ugovorom.
Kineski serviseri ne znaju rješenje
Kako saznajemo jučer su nadležni iz firme Profesional Medic iz Beograda, koji su Federaciji BiH donirali svoje usluge instalacije respiratora, stupili u kontakt sa kineskim serviserima te im prezentovali verifikacije i odstupanja. No, odgovor na pitanja nisu dobili pa će rješenje dalje tražiti narednih dana u sektoru za razvoj kineske firme.
Iz sarajevskog “Verlaba” ranije su za Klix.ba kazali kako je očito ista sistemska greška na svim uređajima te da serviser treba kontaktirati proizvođača i vidjeti konkretno u čemu je problem.
Činjenica je da beogradska kompanija “Profesional Medic” nije ovlašteni serviser konkretnog kineskog proizvođača, ali se jedina javila nakon dva neuspjela javna poziva FUCZ-a i pokušala ih staviti u funkciju.
Podsjećamo, Federalna uprava civilne zaštite je putem firme “Srebrena malina” nabavila 100 respiratora koji su plaćeni 10,5 miliona KM.
Zbog sumnjive nabavke državni tužitelji su otvorili predmet u kojem su osumnjičeni premijer FBiH Fadil Novalić, suspendovani direktor FUCZ-a Fahrudin Solak, vlasnik “Srebrene maline” Fikret Hodžić i direktor Agencije za lijekove BiH Aleksandar Zolak.