Poštovani, stanari Stupina B4 su uz advokatski tim, angažovali također stručni tim, te na naš zahtjev analizirali Odluke i saopštenje SIK-a koje je napisao rukovodilac Sektora parkinga Nedim Naimkarić.
Struka demantuje Nedima Naimkadića: Nisu ispoštovani uslovi saobraćajnog riješenja kao i uslovi za vatrogasne pristupe i prilaze
Na Vaš zahtjev izdvojio sam vrijeme i analizirao Saopštenje JKP „Saobraćaj i komunikacije“ d.o.o. Tuzla vezano za uređenje parkinga u naselju Stupine u kojem se „odlučno opovrgavaju neistinite glasine o tome, kako navodno naše preduzeće uzurpira parkinge u naselju Stupine na račun protivpožarnog puta i sigurnosti građana“, te na osnovu toga dajem svoje mišljenje za:
1. SAOBRAĆAJNO RJEŠENJE
Projektovanje i dimenzionisanje parkirališta vrši se u skladu sa važećim zakonima i pravilnicima iz oblasti projektovanje saobraćajnica/puteva, urbanizma i pristupačnosti, uz poštivanje osnovnih geometrijskih i funkcionalnih elemenata trasa saobraćanica, pristupnih/prilaznih puteva, parking prostora i slično.
Evidentno je da iscrtani (podužni) parking uz objekat „B-4“ sa istočne strane, ne ispunjava osnovne geometrijske i funkcionalne elemente u odnosu na postojeći parking (gdje je parkiranje vozila organizovano pod uglom od 90°), jer se položajno nalazi u jednoj saobraćajnoj traci čime je manipulacija za sigurno i bezbjedno parkiranje na postojećem parkingu ograničena i nije u skladu sa propisima. Minimalna širina manipulativnog prostora za parkiranje pod uglom od 90° je 6,0 m. Isto tako podužni parking svojim položajem zauzima jednu saobraćajnu traku, a radi se o dvosmjernom kretanju vozila, čime se saobraćajnica smanjuje na cca 3,5 m, što nije u skladu sa propisima za minimalnu širinu saobraćajne trake za dvosmjerno kretanje vozila.
2. VATROGASNI PRISTUP I PRILAZ
Saopštenjem je navedeno da iscrtani parking uz objekat „B-4“ u naselju Stupine, u potpunosti ispunjava uslove propisane odredbama Pravilnika o uslovima za vatrogasne pristupe i prolaze za stambene i druge zgrade i objekte i sve prostore koji se smatraju građevinama („Službene novine Federacije BiH“ br. 70/12), bez da se argumentovano navodi bilo koji član istog pravilnila kako bi se moglo vidjeti da su uslovi ispoštovani.
Član 3. navedenog Pravilnika tačno definiše „površinu za operativni rad ili manevrisanje“, „vatrogasni prilaz“ i „vatrogasni pristup“, dok su članom 8. definisani dijelovi vatrogasnog pristupa koji se sastoji od vatrogasnog prilaza i površina za operativni rad vatrogasnih vozila.
Član 9. definiše uslove korištenja vatrogasnih pristupa, odnosno:
Da bi se vatrogasni pristupi u određenom trenutku mogli koristiti u svrhu kojoj su namijenjeni,
potrebno je:
– da budu vidljivo označeni oznakama u skladu sa normama ili pravilima tehničke prakse;
– da se na površinama koje se nalaze između vanjskih zidova građevina i površina za operativni rad vatrogasnih vozila ne postavljaju građevine ili zasađuju visoki drvoredi koji spriječavaju slobodan manevar vatrogasne tehnike;
– da na površinama koje su isključivo namijenjene za rad vatrogasnom tehnikom budu postavljene rampe kako bi se spriječio dolazak drugih vozila,
– da budu stalno prohodni u svojoj punoj širini.
Član 13. definiše operativni rad vatrogasnih vozila koji kaže da „Širina površine planirane za operativni rad vatrogasnih vozila postavljenih paralelno s vanjskim zidovima građevine, treba biti najmanje: – 5,5m za građevine visine do 40m“.
Dakle, nije ispoštovan Član 9. „da budu vidljivo označeni oznakama u skladu sa normama ili pravilima tehničke prakse“ i „da budu stalno prohodni u svojoj punoj širini“, odnosno Član 13. „Širina površine planirane za operativni rad vatrogasnih vozila postavljenih paralelno s vanjskim zidovima građevine, treba biti najmanje: – 5,5m za građevine visine do 40m“. U konkretnom slučaju imamo podužni parking, te pristup nije stalno prohodan u svojoj punoj širini, odnosno formiranjem podužnog parkinga nije ispoštovana minimalna širina za operativni rad vatrogasnih vozila, jer je novoformirana širina
cca 3,5 m.
Ista situacija se odnosi i na parking uz objekat „B-5“ sa zapadne strane, kao i parking ispod objekata
„B-7“ i „B-8“ sa sjeverne strane.
Dokaz da parkinzi postoje na više lokacija u našem gradu, te gradovima širom regije, Evrope, pa i svijeta, uz priložene fotografije, nije dokaz da su se ispoštovali Pravilnikom definisani uslovi, te činjenice ako se gleda arhitektonsko oblikovanje fasada objekata, da se radi o starijim dijelovima grada i objektima vjerovatno izgrađenim prije izrade ovog Pravilnika ili sličnih, te da se radi o gradskim ulicama a ne o vatrogasnim pristupima, ne može biti dokaz.
ZAKLJUČAK:
Prema svemu gore navedenom mišljenja sam da nisu ispoštovani uslovi sa stanovišta saobraćajnog rješenja, kao i uslovi za vatrogasne pristupe i prilaze. Nije poznato postoji li saobraćajni projekat i elaborat zaštite od požara urađen od strane Pravnih osoba registrovanih za navedene djelatnosti i ako imaju, vidjeti imali propusta u istim.
Emir Jusic dipl.ing.gradj.