Međunarodni aerodrom u Tuzli od septembra prošle godine se nalazi u problemu, a nakon što je njihov strateški partner – niskobudžetna aviokompanija Wizz Air, donio odluku o zatvaranju baze, povlačenju aviona te drastičnom smanjenju broja operacija.
U ovome trenutku, putnici iz Tuzle, posredstvom spomenute aviokompanije imaju mogućnost letjeti na tri destinacije, odnosno njemački Dortumnd i Memmingen te švicarski Basel.
Neuspješna saradnja sa Grcima
U međuvremenu, Vlada Tuzlanskog kantona izdvojila je dva i po miliona konvertibilnih maraka subvencije koja je dodijeljena grčkoj aviokompaniji Lumiwings te su uspostavljeni letovi ka Stockholmu, Halmstadu, Maastrichu, Saarbruckenu, Esbjergu i obratno.
Međutim, saradnja je trajala nepuna tri mjeseca, a zbog lošeg odziva putnika te popunjenosti aviona koja je bila ispod 30 posto, subvencija je potrošena, a aviokompanija se povukla, suspendujući sve ranije zakazane letove koji su planirani do 31. marta ove godine.
Iako je ranije najavila, Turistička zajednica Tuzlanskog kantona još uvijek nije raspisala javni poziv za aviokompanije koje žele otvoriti linije iz Tuzle. Prema informacijama koje su potvrđene za Klix.ba i dalje se razmatraju modaliteti za subvenciju koja će biti ponuđena avikompanijama.
Kako nam je rečeno, za sada su u opticaju dvije mogućnosti te bi se po prvoj plaćao određeni iznos po dolaznom putniku, a druga se ogleda u tome da se određeni iznos aviokompaniji plati za otvaranje destinacije.
S druge strane, kako saznaje Klix.ba, uprava Međunarodnog aerodroma u Tuzli u aktivnom je kontaktu sa aviokompanijama, u cilju pripreme za objavu javnog poziva.
Riječ je o kompleksnoj aktivnosti te upravo od nje zavisi kada će biti objavljen javni poziv, s obzirom da je prvobitni interes iskazao jedino Lumiwings sa kojim se saradnja pokazala prilično lošom.
Težak opstanak sa tri linije
U ovom trenutku izvjesno je da tuzlanski aerodrom u ljetni red letenja može uvrstiti samo tri destinacije, s obzirom da on na snagu stupa za nešto manje od 20 dana te je teško izvodiva opcija dovođenja nove aviokompanije koja bi uspostavila poslovanje s prvim danom aprila.
Dalja budućnost Međunarodnog aerodroma u Tuzli je prilično nepredvidiva, a ukoliko ova zračna luka ostane naslonjena samo na tri Wizz Airove destinacije, normalno finansijsko funkcioniranje će zasigurno biti upitno, kao i ostvarivanje poslovnog plana u kontekstu broja prevezenih putnika u 2024. godini.
Vrijedi kazati da se i Wizz Air, koji je ujedno i donosio najveći dio prihoda tuzlanskom aerodromu, nalazi u svojevrsnoj krizi zbog neophodnosti prizemljavanja većeg broja aviona što zahtjevaju vanredni inspekcijski pregledi.
Kako je Klix.ba nešto ranije objavio, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine je donijela odluke o finansiranju aerodroma u BiH za 2024. godinu. Ukupno 17.300.000 KM će dobiti aerodrom u Bihaću, 3.000.000 KM aerodrom u Sarajevu i po 2.000.000 KM aerodromi u Mostaru i Tuzli.
Ova sredstva su namijenjena za troškove tekućega poslovanja i subvencioniranje postojećih i otvaranje novih aviolinija.
Tekst: A.K. / Klix