Veliki su problemi u globalnom transportu roba i mogli bi se odraziti na cijeli svijet. Prema podacima Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj država (OECD), morem se prevozi 90 posto svjetskih dobara, od čega se njih 60 posto tijekom transporta skladišti u kontejnerima.
Nedovoljan broj kontejnera prouzročio je poskupljenje brodskog prijevoza i nestašicu robe. Analitičari tvrde da je izvorni uzrok pandemija koronavirusa. Pandemija je za posljedicu imala manji broj radnika u lukama te promjene u kupovnim navikama ljudi. Sve ovo je doprinijelo da veliki broj kontejnera duži period stoji u lukama širom svijeta.
Prema pisanju agencije Reuters, izgledno je da će se ovi problemi nastaviti i u sljedećoj godini. Reuters se pozvao na priopćenje jedne od tvrtki koje se bave morskim prijevozom roba, danskog Maerska koji prevozi jedan od pet kontejnera u svijetu.
Ova kompanija je standardizirala ovakav način transporta 1956. godine a čime je revolucionalizirala globalnu trgovinu. Tijekom 80-ih godina u kontejnerima se prevozilo 102 milijuna tona robe, a do 2017. prevozilo se 1,83 milijarde tona robe. Pretpostavlja se da će spomenuti problemi pogoditi cijeli svijet.
vecernji.ba