Nakon što je predsjednik RS Milorad Dodik prvostepeno osuđen na godinu zatvorske kazne, Narodna skupština RS je u stalnom zasjedanju. Predloženo je deset mjera zadataka koje bi trebala usvojiti NSRS, a o kojima će se glasati do kraja dana.
Riječ je o radnoj verziji dokumenta, koji će do usvajanja možda doživjeti i određene promjene.
U nastavku prenosimo svih deset mjera:
1. Odbacuje se i ne prihvata cjelokupan postupak pred Sudom BiH u predmetu koji se vodio po optužnici Tužilaštva BiH protiv Milorada Dodik i Miloša Lukića, jer su predsjednik RS i direktor “Službenog glasnika RS” u obavljanju svojih dužnosti postupali u skladu sa Ustavom RS i Zakonu o objavljivanju zakona i drugih propisa RS.
Pravne posljedice
2. Odbacuju se i ne prihvataju sve radnje koje je u postupku iz tačke 1. ove odluke provelo Tužilaštvo BiH i Sud BiH, kao neustavne, nezakonite i suprotne međunarodnom pravu.
3. Presuda donesena u predmetu iz tačke 1. ove odluke ne proizvodi bilo kakve pravne posljedice, a iz razloga što je zasnovana na protivpravnom djelovanju njemačkog državljanina Kristijana Šmita.
4. Odbacuju se sve radnje, postupci i odluke kao i svi drugi njemačkog državljanina Kristijana Šmita koji nije imenovan za visokog predstavnika za BiH u skladu sa Aneksom 10 Dejtonskog sporazuma i to po dva osnova:
– Republika Srpska kao strana potpisnica Aneksa 10, aktom NSRS je odbila postavljenje bilo kojeg novog visokog predstavnika nakon ostavke Valentina Incka.
– Vijeće sigurnosti UN-a je odbilo potvrditi Kristijana Šmita kao visokog predstavnika kojeg je na prijedlog Njemačke navodno imenovala grupa ambasadora nekoliko zemalja koji su akreditovani u Sarajevu, koji su time miješajući se u unutrašnja pitanja BiH kao zemlje domaćina, grubo prekršili Bečku konvenciju o diplomatskim odnosima.
U skladu sa naprijed navedenim postupanje na osnovu akata subjekta koji je legalno izabran za visokog predstavnika za BiH, koji nadalje nema nikakva ovlaštenja po osnovu međunarodnog prava, protivpravno je, tu su sva njegova pismena, ništavna i pravno neobavezujuća za bilo koga.
5. Visoki predstavnik, kao stranac i pojedinac, i kao punomoćnik i pomagač strana potpisnica, Aneksom 10 Dejtonskog sporazuma nije dobio izvršna ovlaštenja, a pogotovo nije dobio zakonodavna ovlaštenja, jer bi to bilo u suprotnosti sa članom 1.2. Ustava BiH po kome je “BiH demokratska država koja funkcioniše u skladu s vladavinom prava i ima slobodne i demokratske izbore.
6. RS će doslijedno poštujući član 3.3. Aneksa 4 Dejtonskog sporazuma odnosno Ustava po kojoj će “entiteti i svi njihovi dijelovi u potpunosti pridržavati Ustava BiH, koji ima prednost nad onim odredbama zakona BiH, kao i Ustava i zakona entiteta koji nisu u skladu s njim” donijeti zkaon kojim će ograničiti bilo kakvo djelovanje i postupanje Tužilaštva BiH, Suda BiH, Državne agencije za istrage i zaštitu i Obavještajno-sigurnosne agencije BiH, kao vanustavnim institucija na području RS
Obezbijediti uslove
7. 1) Zadužuje se Vlada RS da obezbijedi materijalno-tehničke uslove za preuzimanje u institucije RS svih predstavnika srpskog konstitutivnog naroda i predstavnike RS na nivou BiH kao i svih zaposlenih iz reda srpskog naroda u institucijama BiH.
2) Do donošenja zakona kojim se reguliše rad vanustavnih institucija BiH i pratećih propisa, ne priznaje se djelovanje ovih institucija na teritoriji RS.
8. 1) RS poziva FBiH, kao drugu stranu potpisnicu Aneksa 4, da se u roku od 30 dana izjasni o vraćanju na doslijednu primjenu Ustava BiH kao međunarodnog ugovora. RS će se u istom roku izjasniti o odgovoru Federacije BiH.
2) U slučaju da se FBiH ne izjasni o dosljednoj primjeni Ankesa 4 Dejtonskog sporazuma, odnosno Ustava BiH, RS će, kao strana ugovornica, preduzeti korake u skladu sa Bečkom konvencijom o pravu međunarodnih ugovora i drugim aktima međunarodnog prava.
9. Obavezuju se svi organi i institucije RS kao i svi predstavnici RS u organima na nivou institucija BiH na striktno poštovanje ove Odluke.
10. Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u Službenom glasniku RS.