Vučić je u subotu na svečanoj ceremoniji otvorio dionicu autoceste, koja nema upotrebnu dozvolu, dok širom države traju višemjesečni protesti potaknuti stradanjem 16 osoba u Novom Sadu, 1. novembra prošle godine kad je pala nedavno rekonstruisana nadstrešnica Željezničke stanice.
Prema pisanju medija i dostupnim podacima na koje upozorava stručna javnost, dionica autoceste nije tehnički završena i nema upotrebnu dozvolu. I Vučić i direktor javnog poduzeća “Putevi Srbije” Zoran Drobnjak, međutim, tvrde suprotno – da je sve “sigurno” i “urađeno prema pravilima i propisima”.
Međutim, Vlada Srbije je prošle sedmice donijela Uredbu kojom suspenduje Pravilnik o sigurnosti tunela, kako bi dionicu mogli nesmetano otvoriti, a s obzirom na to da se Vučiću izuzetno žurilo s otvaranjem.
On je doveo u pitanje ocjene stručnjaka o potencijalno opasnim klizištima koja mogu ugroziti tunel Munjino brdo, čije su dvije cijevi duge 2,75 kilometara u jednom i 2,74 kilometra u drugom smjeru.
Televizija Insajder objavila je ranije da su inženjeri koji su zaduženi za stručni nadzor jednoglasno odbili potpisati dokumente koji su preduslov za potvrdu da je dionica završena i pogodna za pozitivan izvještaj Komisije za tehnički pregled i puštanje u probni rad.
Oglasili su se i studenti Građevinskog fakulteta u blokadi navodeći da osuđuju još jedan projekat u nizu koji je “aktuelna vlast realizovala po ubrzanoj proceduri – još jedno ruganje i direktan napad na struku”.
“Inžinjeri različitih profila, kako iz izvođačkog tima, tako i iz nadzora, s razlogom nisu htjeli da potpišu zapisnik o izvršenim radovima i vi to znate. Automatski sistem za praćenje bezbjednosnih parametara u jednoj cijevi tunela Munjino brdo nije u funkciji. Zbog toga će na početku i kraju tunela neprekidno biti stacionirane vatrogasne jedinice, saobraćajna policija i hitna pomoć. Također, klizište uz jednu stranu puta, blizu tunelskog portala – još nije sanirano, što direktno ugrožava bezbjednost trase. U tunelu Laz su nekompletni odvodni kanali, što dodatno ugrožava sigurnost tokom jakih padavina”, ističu u objavi.
Oni su također reagovali i na Vučićevu izjavu da uvijek fali neki papir i da je ukazivanje na to “foliranje i glupiranje”.
“Gospodine predsjedniče, obraćamo se direktno Vama: zbog Vašeg ‘foliranja i glupiranja’ u Novom Sadu je život izgubilo 16 osoba i opet ništa niste naučili, šta više postali ste još bahatiji i pohlepniji nego prije 1. novembra 2024. Inženjerska struka postoji da bi čuvala živote ljudi, a ne da bi je obesmislili politički nalozi i improvizacije. Vaše funkcije nisu bitnije od nečijeg života”, poručili su oni.
Inače, riječ je o dionici na zapadu Srbije koja bi trebala skratiti vrijeme putovanja od Beograda ka Zlatiboru i drugim mjestima na zapadu, a u nedjelju u podne su tim dijelom ceste prošla prva vozila. S obzirom na to da je riječ o geografski teškom brdskom terenu, na trećini trase projektirano je 35 mostova, brojni nadvožnjaci koji povezuju lokalne ceste, te tri tunela od kojih su dva – Munjino brdo i Laz, najduži na autoputevima u Srbiji.