16.09.2024.
HomeNovostiMost koji je bio napukao, pa krpljen, u čijoj gradnji su probijeni...

Most koji je bio napukao, pa krpljen, u čijoj gradnji su probijeni svi rokovi, postaje simbol povampirene “Herceg Bosne”

Veliki most “Hercegovina” kod Počitelja u BiH koji je dio autoceste na koridoru Vc između Budimpešte i Ploča bit će pušten u promet 4. septembra, a lokalne vlasti planiraju tom prilikom organizirati veliku proslavu kojoj će u sklopu službene posjete BiH prisustvovati i predsjednik hrvatske Vlade Andrej Plenković.

Kako piše hrvatski portal Telegram, otvaranje mosta najavio je predsjednik HDZ BiH Dragan Čović, a iz preduzeća Autoceste Federacije BiH su potvrdili kako će na svečanosti uz Plenkovića govoriti i predsjedavajuća Vijeća ministara BiH Borjana Krišto te premijer Federacije Nermin Nikšić.

Najavili su svečani program koji će svojim nastupima obogatiti Hrvatska glazba Mostar, Klapa Drača, Antonija Batinić i HKUD Rodoč kao i “spektakularni vatromet” uz presijecanje vrpce.

Most je dug 980 metara

Most bi za korisnike trebao biti u funkciji od 5. septembra u podne, a oni će od tog trenutka kada putuju iz pravca Mostara prema Hrvatskoj autocestom moći doći do graničnog prijelaza Bijača-Nova sela i nastaviti putovanje autocestom Dalmatina.

Most je dug 980 metara, oslanja se na šest stubova visokih gotovo stotinu metara kojima je premoštena Neretva i nastavlja se na ranije izgrađenu dionicu autoceste u dužini od oko 11 kilometara kroz zapadni dio Hercegovine.

“Otvorenjem poddionice Počitelj – Zvirovići i mosta ‘Hercegovina’ ovaj dio BIH izravno će se povezati s Europskom unijom”, istaknuli su iz Autocesta FBiH u pozivu za medije dodajući kako se važnost ovog projekta ogleda u tome što će potaknuti razvoj privrede i stvoriti uslove za razvoj i napredak ovog dijela BiH.

Probijeni svi rokovi, most napuknuo

No, na ovaj su most korisnici autocesta kroz BiH čekali neuobičajeno dugo, a svi rokovi za njegov dovršetak odavno su probijeni pa je on postao nekom vrstom simbola lošeg planiranja i izgradnje cestovne mreže kroz tu zemlju, a posebice koridora Vc, piše hrvatski portal.

Autocesta na tom paneuropskom koridoru koja kroz BiH prolazi u dužini oko 330 kilometara u toj se zemlji gradi više od 20 godina, a do sada je izgrađeno manje od 130 kilometara iako je financijska konstrukcija odavno zatvorena. Temeljni je problem u pristupu gradnji kroz iscjepkane dionice duge tek nekoliko kilometara kao i u nedostatku adekvatne procjene stanja na terenu i geoloških analiza što onda višestruko povećava troškove gradnje i dovodi do probijanja rokova.

Most kod Počitelja trebao je biti dovršen u oktobru 2022. godine a posao su dobile dvije kineske i azerbajdžanska kompanija “Azvirt Limited Liability Company”. Rasponsku su konstrukciju uspjele spojiti tek u julu 2023. godine da bi u avgustu ta konstrukcija na jednom spoju napuknula. Tokom sanacije na mostu je eksplodirao jedan generator koji je prouzrokovao dodatna oštećenja.

Iz Autocesta FBiH su u aprilu najavili kako će most konačno biti otvoren do 1. maja pa su rok pomaknuli za “početak turističke sezone” a onda su to prolongirali za “kraj ljeta”.

Za kašnjenje su Kinezima i Azerbajdžancima naplatili penale, a zbog propusta u gradnji kompanije “Sinohydro Corporation Ltd” te “Powerchina Roadbridge Group Ltd” dobile su dvogodišnju zabranu učestvovanja na svim konkursima i bilo kakvim drugim poslovima u kojima su Autoceste FBiH investitor.

Prema trenutnim planovima kompletna autocesta na koridoru Vc kroz BiH mogla bi biti dovršena najranije oko 2030. godine, no najmanje šest godina trebat će za izgradnju tunela kroz planinu Prenj na dionici između Sarajeva i Mostara pa je sigurno da će i taj rok biti probijen, zaključuje hrvatski portal.

Reklamni prostor

Ovdje može biti vaša reklama. animacija / logo / tekst

Posljednje vijesti