21.12.2024.
HomeSvijetMega-štrajk u željezničkom i avio-prometu u Njemačkoj, pogođeni milioni putnika

Mega-štrajk u željezničkom i avio-prometu u Njemačkoj, pogođeni milioni putnika

Ovo je već peti štrajk u organizaciji GDL-a, sindikata koji zastupa interese strojovođa, u okviru pregovora o novom kolektivnom ugovoru. Štrajk u putničkom sektoru je počeo u četvrtak ujutro u 02:00 i trebao bi potrajati do petka (8.3.) u 13 sati. Željeznički promet je dobrim dijelom obustavljen. Pogođeni su milioni putnika u cijeloj zemlji. Njemačka željeznica je ponovno uvela vanredni vozni red, a po nekim navodima prometuje otprilike svaka peta linija.

Štrajka se i u teretnom prijevozu, a mašinovovođe su u tom sektoru rad obustavili već u srijedu navečer. Njemačka željeznica je saopćila kako tek u subotu očekuje normalizaciju prometa.

Paralelno sa štrajkom mašinovođa, u iduća dva dana rad obustavlja i osoblje Lufthanse na nekoliko aerodroma u Njemačkoj. Radi se o ljudima koji rade primjerice na sigurnosnim kontrolama. U četvrtak ujutro u nekoliko zračnih luka su se formirale poduže kolone putnika koji su čekali na kontrole. Brojni letovi su zbog štrajka otkazani, a ima i većih kašnjenja. Štrajk na aerodromima bi također trebao biti okončan u petak. Po navodima Udruženja zračnih luka (ADV), ovom akcijom je pogođeno oko 250.000 putnika u Saveznoj Republici.

GDL ne pristaje na kompromis

Nakon žestokih kritika zbog novog štrajka, sindikat GDL je objavio kako nije zadovoljan kompromisnim prijedlogom posrednika koji su posljednjih sedmica pokušali „pomiriti” mašinovođe s vodstvom Njemačke željeznice. GDL je zahtijevao reduciranje sedmičnog broja radnih sati s 38 na 35 uz istu plaću. Eksterni posrednici su bili predložili postepeno reduciranje radnog vremena (do 2028.) na 36 sati sedmično, uz istu plaću –što je Željeznica prihvatila a GDL odbio, kako je potvrdio šef Sindikata mašinovođa Claus Weselsky za radio Deutschlandfunk.

On je ujedno najavio da GDL ubuduće neće unaprijed, a radilo se o roku od barem 48 sati, najavljivati štrajkove, kao što je to činio do sada. Jedna glasnogovornica Njemačke željeznice je izjavila kako u tom slučaju ta kompanija neće moći putnicima ponuditi vanredni red vožnje, što znači da bi željeznički promet mogao u potpunosti kolabirati.

Sukob GDL-a i Njemačke željeznice izaziva sve veće brige (i frustracije) u privrednim, ali i političkim krugovima. Savezni ministar privrede Robert Habeck (Zeleni) je signalizirao kako više nema razumijevanja za štrajk GDL-a.

„Moralo bi biti moguće da se pronađe rješenje, odnosno da se za vlastite interese ne pokušava boriti tako radikalno na grbači drugih, to više ne smatram ispravnim”, rekao je Habeck na TV-stanici RTL/ntv. Na pitanje što misli o potezima šefa GDL-a, kojemu mnogi predbacuju tvrdoglavost i nespremnost na postizanje kompromisa, ministar je dodao da je stigao trenutak kada se hitno mora pronaći rješenje: „Ja za to stvarno više nemam razumijevanja.”

Nenajavljeni štrajk

Što se tiče situacije na aerodromima, za sada su najteže pogođene zračne luke u Frankfurtu na Majni i u Hamburgu. Aerodrom u Düsseldorfu je u četvrtak ujutro potvrdio da se i u toj zračnoj luci štrajka na kontroli putnika, i to nenajavljeno.

„Zbog nenajavljenog štrajka aerodrom i njegovi partneri nisu se mogli pripremiti za tu obustavu rada”, saopćeno je. Zbog nenajavljenog štrajka na tom aerodromu su tokom jutarnjih sati vladale ogromne gužve ispred sigurnosni kontrola, odnosno ulaza na terminale.

Predsjednik ifo-instituta Clemens Fuest aktualni mega-štrajk, kako ga nazivaju u dijelu njemačkih medija, odnosno istovremenu obustavu rada u sektoru željezničkog i avio-prometa, nazvao je dodatnim udarcem ionako slabašnoj konjunkturi u zemlji, prenosi DW.

Reklamni prostor

Ovdje može biti vaša reklama. animacija / logo / tekst

Posljednje vijesti