Kinezi su odustali od litijuma i preorjentirali se na drugi pogon za baterije! Dvije vodeće kompanije u toj industriji u svijetu objavile su da su osvojili već drugu generaciju natrijumske baterije. Govoreći na Svjetskom samitu mladih naučnika, glavni naučnik Wu Kai otkrio je razvoj baterije i rekao da će biti lansirana 2025. godine.
Ključna razlika u odnosu na drugu generaciju natrijum-jonske baterije je u tome što se može normalno prazniti na ekstremno niskim temperaturama do -40°C. Nadalje, baterije su pokazale bolje sigurnosne performanse i otpornost na niske temperature uz zadržavanje gustine energije.
Trenutno, zvanična gustoća energije nove natrijum-jonske baterije nije prijavljena; međutim, poznato je da CATL ima za cilj da premaši 200 Wh/kg. Iako bi baterija trebala biti lansirana 2025. godine, masovna proizvodnja se očekuje tek 2027. godine.
Nauka koja stoji iza natrijum-jonskih baterija je slična onoj o litijum-jonskim baterijama, pri čemu one pohranjuju električnu energiju za kretanje jona između pozitivnih i negativnih elektroda. Trenutno, natrijum-jonske baterije imaju bolje karakteristike u smislu sigurnosti i otpornosti na niske temperature; međutim, nemaju tako visoku gustoću energije kao litijum-jonske baterije. To, dakle, daje natrijum-jonskim baterijama prednost u korištenju hladnog područja.
Teoretski, trebalo bi da postoji i prednost u troškovima, ali trenutno su natrijum-jonske baterije skuplje od litijum-jonskih baterija. To je uglavnom zbog ekonomije obima za litijum-jonske baterije, dok se natrijum-jonske baterije, s druge strane, proizvode u manjim, manje efikasnim količinama. Dodatnu štetu razvoju nanio je nedavni pad cijena litijuma.
Ranije ove godine, druga velika industrija – BYD – je objavila: “Razvoj BYD natrijum-jonskih baterija ušao je u drugu fazu oko (smanjenja) troškova, a očekuje se da će njihov trošak BOM (broj materijala) biti jednak sa litijum-gvozdeno-fosfatnim baterijama 2025. i dugoročno će biti manje za 70% u odnosu na litijum-gvožđe-fosfatnih baterija”.
CATL je demonstrirao svoju prvu generaciju natrijum-jonske baterije 2021. Privukao je široku pažnju medija zbog svoje velike gustine energije, sposobnosti brzog punjenja, odlične termičke stabilnosti i dobrih performansi na niskim temperaturama. U to vrijeme, Robin Zeng, CATL-ov CEO, rekao je da je cilj istraživanja i razvoja za sljedeću generaciju natrijum-jonskih baterija da gustina energije dostigne preko 200 Wh/kg.
Nejasno je koliko su natrijumske baterije korištene u stvarnim situacijama. Međutim, poznato je da su Chery i JAC lansirali automobile na baterije, a Aida i Yadea su ih koristili u skuterima.
Izvještaji tvrde da će CATL-ove natrijum-jonske baterije druge generacije zamijeniti 20 do 30 posto litijum-jonskih fosfatnih baterija u malim vozilima ili vozilima kratkog dometa.
U januaru 2024. BYD (Xuzhou) je započeo izgradnju projekta natrijum-jonske baterije sa godišnjim proizvodnim kapacitetom od 30 GWh. U početku, ovo je zamišljeno za proizvodnju baterija sa gustinom energije od 105 Wh/kg, koja se povećava na gustinu od 130 Wh/kg. Zbog toga se tvrdnje o CATL bateriji druge generacije sa 200 Wh/kg čini malo vjerovatnim.