29.03.2024.
HomeNovostiGreška službenika Centralne banke obustavila ino-plaćanje

Greška službenika Centralne banke obustavila ino-plaćanje

Centralna banka Bosne i Hercegovine raskinula je korespondentske odnose sa pojedinim bankama u inostranstvu, zbog čega nije bilo moguće realizovati naloge za plaćanja koje je dostavilo više banka iz Bosne i Hercegovine.

“U utorak cijeli dan nisu prolazile uplate i kada su službenici zvali da vide šta je problem, od jedne inostrane banke su obaviješteni da je CB BiH raskinula korespondentski odnos i onda je nastao problem. Ni u srijedu u jutarnjim časovima nije sve funkcionisalo kako treba i u banci je bilo vanredno stanje zbog toga”, ispričao je izvor “Nezavisnih novina” i dodao da je problem nastao konkretno sa jednom bankom, i to Dojče bankom iz Njemačke, te da su odnosi raskinuti i sa drugim bankama, ali prema njima u utorak nije išlo plaćanje.

Isti izvor navodi da je uzrok raskidanja korespondentskih odnosa najvjerovatnije ljudska greška, te da je neko od službenika Centralne banke Bosne i Hercegovine vjerovatno nenamjerno to uradio.

Inače, u međunarodnom bankarstvu korespondentski odnos je onaj u kome strana i domaća banka izmijene kontrolne dokumente, kao što su spiskovi ovlaštenih potpisnika, telegrafski i SWIFT ključ, sa ciljem da se uspostave plaćanja putem međunarodnih računa.

Međunarodni platni promet podrazumijeva sistem međunarodnih korespondentskih odnosa i banka ima bar jednu korespondentsku banku u svakoj zemlji sa kojom redovno obavlja poslove međunarodnog platnog prometa za potrebe svojih komitenata. U suštini, velike banke u BiH uglavnom ino-plaćanja vrše direktno putem SWIFT koda i preko banaka sa kojima imaju odnose i  ne koriste usluge Centralne banke BiH, međutim nekoliko manjih banaka u BiH još je kod ino-plaćanja oslonjeno na Centralnu banku BiH jer im je to daleko jeftinije.

“Nije isključeno da Centralna banka BiH bude tužena zbog neizvršenog plaćanja u roku. Zamislite situaciju da imate ugovor po kojem do 7. marta morate platiti određenu robu ili uslugu, i vi to i uradite. Međutim, zbog greške Centralne banke BiH onaj ko treba ne primi tu uplatu i eventualno raskine taj ugovor. U tom slučaju, moguća je tužba protiv Centralne banke BiH i zahtjev za nadoknadu štete”, ispričao je izvor “Nezavisnih novina”.

U Centralnoj banci BiH juče smo pokušali dobiti odgovor na pitanje zbog čega banke u inostranstvu kao što je Dojče banka nisu izvršavale naloge za plaćanje CB BiH, koliko naloga za plaćanje u utorak nije bilo realizovano, međutim samo su nam odgovorili: “Problem je bio samo sa jednim nalogom, a nastao je iz tehničkih razloga, kod jedne ino-banke.”

“Problem je otklonjen i sistem neometano funkcioniše. Sve aktivnosti su provedene u skladu sa operativnim uputstvima”, rekli su nam u Centralnoj banci Bosne i Hercegovine.

Reklamni prostor

Ovdje može biti vaša reklama. animacija / logo / tekst

Posljednje vijesti