Ako američki Kongres usvoji zakon o medijima Facebook prijeti da bi mogao ukloniti vijesti sa platforme

0

Facebook matična firma Meta Platforms Inc  u ponedjeljak je zaprijetila da će ukloniti vijesti sa svoje platforme ako Kongres SAD-a usvoji prijedlog koji ima za cilj olakšati novinskim organizacijama kolektivno pregovaranje s firmama poput Alphabet, Google i Facebook.

Izvori upućeni u tu stvar rekli su da zastupnici razmatraju dodavanje Zakona o novinarskom natjecanju i očuvanju u godišnji zakon o odbrani koji se mora usvojiti kao način da se pomogne posrnuloj lokalnoj industriji vijesti.

Glasnogovornik Mete Andy Stone u tweetu je rekao da će firma biti prisiljena razmotriti uklanjanje vijesti ako zakon bude usvojen “umjesto da se podvrgne pregovorima koje je odobrila vlada i koji nepravedno zanemaruju bilo koju vrijednost koju pružamo novinskim kućama kroz povećan promet i pretplate”.

Dodao je da prijedlog ne prepoznaje da izdavači i emiteri stavljaju sadržaj na platformu jer “to koristi njihovoj krajnjoj liniji – a ne obrnuto.”

News Media Alliance, trgovačka grupa koja zastupa novinske izdavače, poziva Kongres da doda zakon zakonu o odbrani, tvrdeći da “lokalne novine ne mogu priuštiti da izdrže još nekoliko godina korištenja i zloupotrebe Big Tech-a, a vremena za poduzimanje radnji je sve manje. Ako Kongres uskoro ne poduzme mjere, riskiramo da društveni mediji postanu de facto lokalne novine u Americi.”

Više od dvadeset grupa, uključujući Američku uniju za građanske slobode, Public Knowledge i Udrugu računalne i komunikacijske industrije, pozvale su u ponedjeljak Kongres da ne odobri nacrt zakona o lokalnim vijestima, rekavši da bi to “stvorilo nepromišljeno antimonopolsko izuzeće za izdavače i televizijske kuće” i ustvrdilo prijedlog zakona ne zahtijeva da se “sredstva dobivena pregovorima ili arbitražom čak isplaćuju novinarima”.

Sličan australski zakon, koji je stupio na snagu u martu 2021. nakon što su razgovori s velikim tehnološkim firmama doveli do kratkog zatvaranja Facebookovih feedova vijesti u zemlji, uglavnom je uspio, navodi se u vladinom izvještaju.

Otkako je Kodeks o pregovaranju s medijima stupio na snagu, razne tehnološke firme, uključujući Metu i Alphabet, potpisale su više od 30 ugovora s medijskim kućama, nadoknađujući im sadržaj koji je generirao klikove i dolare za oglašavanje, dodaje se u izvještaju.