Usred jula, kada bi plaže trebalo da vrve od turista, slika iz Vodica govori sasvim suprotno – ležaljke prazne, more gotovo bez kupača, vodeni park bez djece, a ugostiteljski objekti uz obalu bez gužve.
Nekada poznata kao jedna od najživljih ljetnih destinacija na Jadranu, Vodice danas djeluju neuobičajeno tiho, čak i u samom srcu sezone.
Snimci koje je napravila ekipa portala Morski.hr nastali su u četvrtak, 17. jula, između 11 i 12 sati, usred same špice sezone, pokazuju gotovo sablasno prazne plaže.
Iako večernje šetnje gradom sugerišu da turista ipak ima, plaže, igrališta i ugostiteljski objekti uz more su gotovo pusti. Ležaljke razbacane po plaži ostale su prazne, u moru gotovo da nema nikog, a vodeni park na naduvavanje zjapi prazan – niko ne skače, niko se ne igra.
Na spravama za djecu – niko. U salonu za masažu na otvorenom – jedna jedina mušterija, vjerovatno hotelska. Ugostiteljski objekti duž plaže – slična slika.
“Odgovara nam ovako. Bili smo i prije pet godina, ali tada se teško moglo i proći, koliko je bilo ljudi. Nakon toga nismo dolazili u Vodice, ali sad je ok, iako su cijene znatno više”, kaže Michael iz njemačkog Augsburga, koji sa porodicom redovno ljetuje u Hrvatskoj.
Josip, nekadašnji stanovnik Vinkovaca, a sada iz belgijskog Liègea, dodaje: “Prije smo na more išli svake druge godine. Kap je prelila čašu, pa sam odselio. Sada odemo svake godine negdje drugo. Moram priznati da sam iznenađen koliko je malo gostiju u Vodicama, očekivao sam puno više. Ali s obzirom na to da je Hrvatska postala gotovo skuplja od Belgije, a neke druge destinacije, poput Italije gdje sam bio u junu, nisu – ništa me više ne čudi.”
“Dok je načelnik Primoštena ranije kao razlog praznih plaža naveo južni vjetar koji je otjerao goste u vrijeme snimanja, ostaje pitanje – da li je baš bura razlog praznih vodičkih plaža u trenutku snimanja”. navodi ovaj portal.
U međuvremenu, ministar turizma i sporta Tonči Glavina iz redova HDZ-a, izjavio je da je zadovoljan rastom turističkih dolazaka i noćenja od četiri posto. Istovremeno je upozorio medije da ne pričaju o cijenama dok je sezona u jeku, već da promovišu Hrvatsku kao zemlju koja nudi dobar odnos cijene i kvaliteta. Pozvao se i na istraživanje prema kojem su cijene u Hrvatskoj navodno 14 odsto niže nego u Njemačkoj.
Međutim, prema pisanju njemačkih medija, kada se spomene Hrvatska – prvo što se komentariše jesu upravo cijene.