Objavljeni registar sadrži podatke o uposlenicima kantonalnih institucija koji se odnose na naziv radnog mjesta, vrijeme i vrstu zaposlenja (određeno ili neodređeno), stručnu spremu, zvanje, kao i stručnu spremu predviđenu za dato radno mjesto te osnovnu platu. U registru su prikazani podaci za gotovo devet hiljada uposlenika.
“Objavom registra uposlenika jača se transparentnost i otvorenost u radu institucija Tuzlanskog kantona, što je najbolji mehanizam prevencije korupcije. Ured je inicirao izradu ovog registra jer građani imaju pravo na uvid u strukturu uposlenika koji se finansiraju iz javnih sredstava, odnosno iz budžeta Tuzlanskog kantona”, kazao je Muamer Šljivić, sekretar ureda.
Registar je javno dostupan, a izrađen je na osnovu Odluke Vlade Tuzlanskog kantona te uz tehničku i stručnu pomoć Misije OSCE-a u BiH. Ažuriranje registra uposlenika će se odvijati na sedmičnom nivou.
Pored registra imovine nosilaca javnih funkcija ovo je drugi javni registar koji je objavljen, a kako kažu nadležni, Ured za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom će nastaviti raditi na jačanju sistema prevencije korupcije kao jednog od preduslova za razvoj i properitet društva.
Strategijom za borbu protiv korupcije od 2021. do 2024. i Akcionim planom za provođenje strategije predviđene su i aktivnosti uspostavljanja proaktivne transparentnosti i uspostavljanje sistema za otkrivanje korupcijskog ponašanja u javnim institucijama, razvijanje, promovisanje i provođenje preventivne antikorupcijske aktivnosti u javnom i privatnom sektoru te digitalizacija antikorupcije sa ciljem unapređenja međusobne komunikacije i saradnje.
Vrijedi kazati da je Skupština Tuzlanskog kantona krajem 2021. godine usvojila Zakon o prijavljivanju, porijeklu i kontroli imovine izabranih dužnosnika, nosilaca izvršnih funkcija i savjetnika.
Shodno tome, izabrani i imenovani dužnosnici na kantonalnom i lokalnom nivou, njihovi savjetnici te direktori, njihovi zamjenici i izvršni direktori uprava, javnih agencija, fondova i preduzeća čiji su osnivači Tuzlanski kanton ili lokalne zajednice, moraju prijaviti svoju pokretnu i nepokretnu imovinu.
Prijava obuhvata vlasništvo nad pokretnom i nepokretnom imovinom, zatim dionicama, obveznicama i udjelima u kompanijama, depozite i štednje u bankama, primanja u BiH i inozemstvu te poklone vrednije od 200 KM.