Ekspert za civilno vazduhoplovstvo Alen Sćuric potvrdio je za N1 da su niskobudžetne kompanije: Ryanair, Wizz Air i SunExpress ispunile uvjete za financijsku podršku za nove linije sa Međunarodnog aerodroma Sarajevo. Ono što se u ovom trenutku ne zna je koje će linije, odnosno frekvencije biti uspostavljene, o čemu će se Vlada Kantona, predstavnici kompanija i Međunarodnog aerodroma Sarajevo izjasniti u utorak u 16 sati na pres-konferenciji.
Ono što Sučić ističe da se sigurno zna je da je riječ o sjajnom modelu za Kanton Sarajevo, pogotovo zbog prisustva dvije velike kompanije koje su rivali na brojnim aerodromima širom svijeta.
“Velika prednost je tu što će istovremeno u Sarajevu biti Wizz Air i Ryanair, dvije kompanije koje se ‘tuku’ na raznoraznim tržištima npr: Ateni, Tirani, Bukureštu, Sofiji, Budimpešti, Beču, Milanu, Rimu itd., a gdje god se oni ‘tuku’ aerodomi imaju mnogo koristi, jer oni jako spuštaju cijene, pokreću linije i frekvencije. Tako da će Sarajevo prvi put imati dvije velike kompanije koje su rivali na taj način. Sarajevo je imalo letova Wizz Aira, nakon što je kompanija zatvorila bazu na tuzlanskom aerodromu, pa je Wiz Air nastavio iz Sarajeva letjeti za London i Abu Dhabi, ali ova kompanija nije ni blizu kao Ryanair. Ryanair je daleko najveća kompanija u Evropi, on ima za 60 posto putnika više nego drugoplasirana Lufthansa i tri ili četiri puta je veći od Wiz Aira. I samim tim to je jedina kompanija u Evropi koja akumulira dodatne putnike. Kao primjer ima putnika sa zapada koji su apsolutno lojalni Ryanairu i koji kada gledaju gdje bi išli za vikend pogledaju gdje leti Ryanair i putuju upravo na te destinacije”, ističe Šćuric.
Premijer Kantona Sarajevo Nihad Uk potvrdio nam je da ovo tek početak otvaranja novih linija iz glavnog grada BiH.
“Koliko god je to linija, Sarajevu svakako trebaju letovi prema Zapadnoj Evropi, a Ryanair ima enormno puno letova i prema Bliskom istoku i to je također jako dobro. Moram pohvaliti izuzetno dobru saradnju Kantona Sarajevo i Aerodroma Sarajevo koji su uspjeli ono što neki drugi aerodromi, poput Tuzlanskog, nisu. Napravio se dobar model za relativno malo novaca. Napraviti linije prema Zapadu je mnogo veći iskorak od baze Wiz Aira, pogotovo što su na MAS-u sada dvije velike kompanije u igri”, rekao je Uk.
Iz aerodroma su prije tri dana saopštili da je javni poziv Turističke zajednice Kantona Sarajevo zatvoren, te da je cilj razvoj turizma, uspostavljanja novih destinacija i povećanja broja putnika. Šćuric dodatno pojašnjava da je nemoguće dobiti tako jake kompanije na manjim aerodromima u svijetu bez subvencija, pogotovo na aviolinijama za zemlje Zapadne Evrope.
“Samo najveći aerodromi ne trebaju subvencije. Svi ostali da bi pokrenuli određene linije, treba ih subvencionirati. Ako te subvencije znače da će nakon vremena te linije postati samopstojne, odnosno da će moći operirati bez subvencija, onda smo napravili super posao. Skoplje je najbolje pokazalo kako se to radi. Oni subvencioniraju linije na određeno vrijeme, i onda te linije nastavljaju operirati normalno, a subvencioniraju se neke nove. Sarajevo bi moralo ići u tom smjeru. Ne postoji danas drugi način nego subvencionirati linije. To rade apsolutno svi, Zagreb koji abnormalno smanjuje takse, ali i Banjaluka, Niš, Podgorica”, ističe Šćuric i dodaje da je Vlada Kantona Sarajeva napravila pametnu stvar što se odnosi na nekoliko unapređenja počevši od broja turista koji će posjetiti Sarajevo i BiH.
Šćuric navodi i da će nove linije privući dijasporu, što BiH donosi i novac.
“Ti turisti će ostaviti veliki novac u restoranima, hotelima, trgovinama. Nove linije će privući dijasporu koja će dolaziti kući češće, a dijaspora sa sobom kući donosi i novac. Bit će više poslovnjaka i predstavništava, političara, estradnjaka, sportista koji će se okretati Sarajevu na ovaj način. To sve znači ogroman finansijski benefit za Kanto, a samim tim će se novac višestruko vratiti u isti. Nije niko izgubio time pa neće ni Sarajevo. Uzmite za primjer Zadar koji daje oko 1,5 miliona eura za letove Ryanaira u podsezoni i to se višestruko vrati gradu”, zaključuje Sćuric u razgovoru za N1.
Uz linije i frekvencije sutra bi trebala biti poznata i vrijednost subvencija.
N1