Dogovorom trojke Ured za reviziju institucija u FBiH pripada NS-u iz kojeg poručuju da on mora biti nezavisan, te da je jasno propisana procedura imenovanja generalnog revizora…
Aktuelna vlast u Federaciji BiH je u postizbornoj podjeli kolača, osim dogovora o raspodjeli javnih preduzeća, na spisak stavila i stručne agencije, zavode i urede koji po propisima prema kojim rade moraju biti nezavisni i bez ikakvog uticaja politike.
POVJERENJE GRAĐANA
Jedna od takvih institucija je Ured za reviziju institucija u FBiH, koji prema dogovoru trojke pripada Našoj stranci. Kada je stranački dogovor postignut i spisak počeo da kruži portalima, saopćenjem za javnost oglasio se generalni revizor Dževad Nekić, jasno poručivši “da Ured za reviziju nije i ne smije biti dio dogovora koji se tiče podjele institucija političkim strankama”.
– Davanjem Ureda u nadležnost određenoj političkoj stranci na najeklatantniji način zanemareni su Zakon o reviziji i principi Međunarodnog okvira profesionalnih objava koje donosi Međunarodna organizacija vrhovnih revizijskih institucija, te je ugrožen dugogodišnji kredibilitet ove nezavisne institucije. Ovakva postupanja, poput dodjele Ureda političkoj stranci, u samo jednom momentu narušavaju sve što je ova institucija postigla i dovode direktno u pitanje povjerenje građana u naš profesionalizam i objektivnost budućeg rada. Ured za reviziju je zakonom uspostavljena nezavisna institucija poput sudova, tužilaštava i drugih, a ne da se stavlja pod politički uticaj. Podsjećamo da je u Zakonu o reviziji institucija u FBiH precizno navedeno, pored ostalog, da je Ured nepolitičan i ne smije podržavati ili biti u vezi s bilo kojom političkom strankom. Umjesto da idemo naprijed i gradimo stabilnu demokratiju, politička dodjela Ureda je korak unazad u jačanju nezavisnih institucija i rušenje jednog od stubova demokratije, saopćeno je.
Nekić za Oslobođenje nadalje kaže da je jasno da, kad neka stranka dođe na vlast, treba mehanizme i poluge da ispuni obećanja.
– Razumijem da su poslovi ministara, savjetnika i ambasadora dobrim dijelom političke funkcije i biraju se kako se biraju. Međutim, ovo nije način da se biraju direktori Ureda, agencija… Izabrati direktora neke agencije ili javnog preduzeća ne rukovodeći se znanjem, kompetencijama i iskustvom, znači da ćemo dovesti mnoga preduzeća u većinskom državnom vlasništvu u tešku situaciju i svjedoci smo tome. Razlog je što se na te pozicije biraju podobni, a ne kompetentni. Ako treba izabrati direktora u javnom preduzeću, onda treba postaviti ciljeve koje taj neko treba da ispuni, a onda raspisati konkurs da se izabere najbolji, naglasio je Nekić.
Agencija za državnu službu FBiH je shodno dogovoru trojke pripala NiP-u. Direktor ove agencije Refik Begić kaže za Oslobođenje da je Zakonom o državnoj službi FBiH jasno propisano kako se bira rukovodilac Agencije za državnu službu FBiH.
U Našoj stranci je za Oslobođenje rečeno kako nemaju namjeru vršiti uticaj na Ured, te da i ostale institucije poput inspekcija i pravobranilaštva moraju biti oslobođene političkog pritiska.
– Ured za reviziju institucija u FBiH mora biti nezavisan. Postoji jasno propisana procedura imenovanja generalnog revizora i njegovog zamjenika. Generalnog revizora i zamjenika generalnog revizora imenuje Parlament FBiH, na prijedlog predsjednice Federacije BiH, a prema rang-listi kandidata koju priprema Komisija za izbor. Parlament FBiH imenuje Komisiju za izbor od šest članova iz oba doma federalnog Parlamenta, od kojih dva člana moraju biti