18.05.2025.
HomeNovostiCestovni pravci u Tuzlanskom kantonu, nikada ostvareni san

Cestovni pravci u Tuzlanskom kantonu, nikada ostvareni san

Prije nekoliko dana ponovno je objavljena vijest da Vlada Federacije BiH u Tuzlanski kanton (TK) izdvaja 36,6 milijuna KM za cestovnu infrastrukturu. Građani Tuzlanskog kantona već godinama se pitaju kuda idu ti milijuni kada ni 30 godina nakon rata TK nije dobio ni metra brze ceste, a kamoli autoceste. 

Marko Divković je još prije 25 godina izvještavao o katastrofalnim cestama u Tuzlanskom kantonu i cestama koje ne vode nikuda pa smo u zemlji odavno poznati kao slijepo crijevo. Kažemo mu da će i ove godine u TK doći više od 36 milijuna za, kako se navodi u Vladi Federacije BiH, velike investicijske cestovne projekte.

MARKO DIVKOVIĆ, novinar 

“Te pompezno najavljene investicije uglavnom se svode na krpanje već postojećih problema ili izigravanje i zamajavanje javnosti koja stalno nešto očekuje. Podsjetit ću, prije četiri-pet godina bila je obećana zaobilaznica oko Živinica, ubrzana gradnja već spomenutog pravca Tuzla Maioča. Od svega toga mi imamo samo lijepe priče i povremene priče iz Sarajeva o deset, dvadeset milijuna. Šta možete uraditi na jednom pravcu od 70 kilometara za deset – dvadeset milijuna. Ne možete ništa. 

U obrazloženju raspodjele novca, Vlada Federacije BiH navodi da se u fokusu ovog investicijskog ciklusa nalazi jedan od najznačajnijih kapitalnih projekata u državi – izgradnja autoceste Tuzla-Brčko-Orašje, ukupne dužine 62 kilometra koji će povezati sjeveroistočni dio Federacije BiH s glavnim europskim koridorima. Tim tragom obratili smo se autocestama Federacije BiH s upitom kada će se krenuti konačno s igradnjom ove autoceste. U odgovoru stoji, očekuje se tek 2027. godine.

SELMIR ŠLJIVIĆ, predsjednik Udruženja poslodavaca Tuzlanskog kantona 

“Nema opravdanja. Dakle, svi smo ovdje odgovorni. Mi se moramo kao građani, kao porivrednici, kao poslodavci drznuti i tražiti odgovornost od onih ljudi koje mi biramo. U prvom redu krivim političare koji s područja TK koji odlaze na nivo Federacije BiH, na državni nivo koji se zaista nisu postarali da se urade projekti”.

Tridesetak kilometara puta od Tuzle do Srebrenika zna trajati i po sat vremena. Kada pitamo kuda vode ceste Tuzlanskog kantona, najčešći odgovor kojeg dobijemo je – unazad.

ŽARKO VUJOVIĆ, predsjednik Skupštine Tuzlanskog kantona

“Nema jedinstva svih političkih subjekata, svih delegata i svih poslanika u zastupničkim klupama kako državnog tako i federalnog parlamenta. To druge sredine imaju i one uzimaju novac koji su skuplja s TK po raznim osnovama”.

Ceste u Tuzlanskom kantonu vode prema Republici Hrvatskoj, odnosno Europskoj uniji. Ni to nije bio dovoljan razlog da makar cestovno ovu zemlju naše vlasti krenu voditi prema EU.

IVAN BANDIĆ, generalni konzul Republike Hrvatske u Tuzli

“Zadnjih dvadeset pet godina govorimo o koridoru Vc koji je od Budimpešte do Svilaja završen. A, Bosna i Hercegovina svojih tri stotine kilometara gradi 30 godina. Ja se nadam i živim za to kada će se od Svilaja dole do Ploča spojiti. To će biti kičma BiH. Znači, da se napravi koridor Vc”. 

Koliko će Tuzlanski kanton još godina zaostajati, a njegovi građani slušati o silnim milijunima koji se ulažu u investicijske cestovne projekte koji nikada nisu započeli, a mnogi nikada nisu ni završeni? Nastavi li se ovim tempom – još dugo. Možda ćemo i mi poput kolege Divkovića i za dvadeset godina pričati i pisati kako još uvijek čekamo na prve metre brze ili autoceste.

Reklamni prostor

Ovdje može biti vaša reklama. animacija / logo / tekst

Posljednje vijesti