Pred nama mjesec borbi, svađa, dizanja tenzija – počinje izborna kampanja

0

Kampanja za Opće izbore službeno počinje ovoga petka. To znači da će politički subjekti moći zakonito raditi na aktivnoj promociji svojih programa i kandidata. Subjekti spremni, no pitanje je na koji način će se u svojoj kandidaturi i u borbi za prevlast boriti, te kojim sredstvima. Pitanje je i kako građani da se snađu u moru onoga što im se nudi.

Pred nama je zvanična kampanja za predstojeće izbore. Sve aktivnosti političkih subjekata, tj. razni vidovi obraćanja javnosti bit će pod budnim okom, prije svega, Centralne izborne komisije u Bosni i Hercegovini. Izborni zakon strogo propisuje poštene izbore proizašle iz izborne kampanje, a povodom toga oglasio se i sam CIK.

“Pozivam sve ovjerene političke subjekte da se pridržavaju Izbornog zakona Bosne i Hercegovine, da predstave svoje programe, da vode fer kampanju, da ne koriste jezik mržnje ili jezik koji bi mogao izazvati nekog da koristi silu, da izbjegnu diskriminaciju, pogotovo stereotipe osobama suprotnog spola”, kazao je predsjednik Centralne izborne komisije Suad Arnautović.

“Koristit će sva moguća sredstva, prisustvovat ćemo jednoj strašnoj borbi, svađama, dizanju tenzija, to će na sceni biti psihologija najgore vrste. Na svašta će se pozivati, sa svim prijetiti i bit će tu nešto što nema nikakvog dodira s evropskim, svjetskim normama i standardima”, smatra politički analitičar Esad Bajtal.

Dodaje, oni predstavljaju lovce na glasove koji ne biraju sredstva. No, čini se ni pravo vrijeme. Iako izborna kampanja počinje sutra, prljavi vokabular, zloupotreba javnih resursa za promociju, te promocija stranaka i kandidata na raznim skupovima i svečanostima je ono što slušamo i viđamo već neko vrijeme. Znači, preuranjena i zakonom zabranjena izborna kampanja uočena je u prethodnih pet sedmica više od 600 puta, tvrde posmatrači iz Koalicije “Pod lupom”.

“Najveći broj nepravilnosti odnosi se upravo na preuranjenu i zakonom zabranjenu izbornu kampanju, u vrijeme kada je to precizirano. Ukupno je zabilježeno 390 slučajeva preuranjene izborne kampanje od kojih je 157 slučajeva plaćene promocije i plaćene izborne kampanje na društvenim mrežama”, navodi Dario Jovanović, projektni menadžer Koalicije “Pod lupom”.

To, nažalost, nije regulisano ni najnovijim izmjenama Izbornog zakona koje je nametnuo visoki predstavnik, jer CIK smatra da mora postojati dokaz da je kampanja plaćena ili da je riječ o promotivnim aktivnostima. Zbog toga se teret dokazivanja prenosi isključivo na one koji to prijavljuju, a na građanima je da, kažu analitičari, izađu na izbore, bez obzira na sve.

“Jedini kriterij za snalaženje jeste učiniti sve da se skinu ovi, a pošto ne možete vjerovati nikom, da se da šansa nekom drugom”, dodaje Bajtal.

Smjenjivanje sa ključnih pozicija je smisao demokratije, ono čemu Bosna i Hercegovina teži, u pravom smislu riječi. Jedini način da se, ako postoji šansa, promijeni stanje u državi jesu izbori, u čije bi elemente i pravila svaki građanin trebalo biti upućen.