Prenosive tablice koče prodaju vozila

0

Prodavci automobila u Republici Srpskoj, odnosno BiH, imaju velike probleme prilikom prodaje vozila, jer još nisu u primjeni prenosive tablice uz pomoć kojih bi se upravo ubrzala trgovina automobilima u BiH.

Iz banjalučkog auto-servisa “Bumbar” u Zalužanima kažu da se nerijetko dešava da kupci odustanu od kupovine automobila, jer ne žele platiti nešto za šta ne mogu dobiti garanciju da je ispravno.

“Čovjek bi da proba auto, ali ne može, jer nemamo tablice”, priča za “Nezavisne novine” Tijana Knežević iz pomenutog servisa.

Dodatan problem u svemu imaju i auto-mehaničari, koji nerijetko moraju ići u auto-salone s klijentima.

“Ako auto-mehaničar ne može otići sa kupcem, onda kupac mora plaćati prikolicu da bi prevezao auto na pregled, a to su dodatni troškovi i to se plaća oko 50 KM”, kaže Kneževićeva, koja dodaje da bi rješenje bilo i dodjela probnih tablica, ali da se, nažalost, na taj postupak čeka previše dugo.

Ovlašteni servisi rješenje su potražili i od nadležnih ministarstava u BiH, ali bez efekta.

“Taj pravilnik o prenosivim tablicama je negdje izašao. Ali kad dođem na šalter, tamo mi kažu da to još ne može, nije krenulo, ne može se dobiti tablica, jer pravilnik nije potpun niti su cijene usaglašene”, navodi Kneževićeva.

Zašto pravilnik nije zaživio ni nakon pet godina od kada je propisan zakonom, nadležni ne odgovaraju. Ipak, iz Ministarstva komunikacija i transporta BiH za “Nezavisne novine” poručuju da je pravilnik u završnoj fazi izrade.

“Očekujemo da stupi na snagu u julu 2022. godine”, kazali su iz Ministarstva.

Isto je za “Nezavisne novine” potvrdio i Goran Račić, predsjednik Upravnog odbora Agencije za osiguranje RS, koja s Agencijom za nadzor osiguranja FBiH radi na izradi ovog pravilnika.

“Ja očekujem da bi to trebalo da bude riješeno vrlo brzo”, rekao je Račić.

Koliko će iznositi naknada za korištenje jedne prenosive tablice, iz MUP RS poručuju da zasad nemaju tu informaciju.

Podsjetimo, predviđeno je da se prenosive tablice koriste na teritoriji BiH za vozila koja se kreću do mjesta carinjenja, homologacije, servisiranja, prodajnog i izložbenog mjesta, mjesta atestiranja, mjesta čuvanja, nadogradnje, kao i za vozila kojima se obavlja probna vožnja.