Stručnjaci tvde da je OVIH 5 NAMIRNICA NAJBOLJE JESTI ako ste zaraženi OMIKRON varijantom

0

Zdravstveni stručnjaci tvrde da je najbolji način da ublažite simptome omikron soja da se vakcinišite, a ako ste već vakcinisani, da primite buster dozu. No, ako ipak obolite, pažljivo osmislite svoju ishranu kako bi lakše prebrodili ovaj period.

“Ljudi koji boluju od takvih stanja, kao što je omikron soj, ili delta, ili grip, uglavnom nemaju veliki apetit. Kada imate omikron grlo vas veoma jako boli, čak i dok pijete samo tečnost”, istakao je Robert Lahita, direktor Instituta za autoimune i reumatske bolesti pri bolnici Saint Joseph Health i autor knjige “Snažan imunitet”.

Dr Robert objasnio je i koju hranu treba konzumirati da bi se brže oporavili, te šta je bolje da izbjegavate!

1. Jogurt

Jedna od najboljih namirnica koju možete da konzumirate ako imate omikron soj jeste jogurt. To je tečna, hladna hrana, lijepo klizi niz grlo i ima dovoljno proteina koji će vas učiniti sitim. U jogurt možete dodati i granolu ili isjeckane banane.

2. Sladoled

Zvuči čudno, ali dr Robert tvrdi da sladoled može lako da napuni stomak, posebno ako vam je grlo toliko upaljeno da teško gutate.

“Ako nemate dijabetes, sladoled je dobar izbor, jer vam neće stvarati bol dok ga gutate. Obezbediće vam glukozu i proteine i nećete smršati. Mnogi ljudi sa deltom ili omikronom izgube i do 5, 10 kilograma tokom bolesti, a to može da bude veliki problem”, istakao je.

3. Napici sa elektrolitima

Tečnost je veoma važna, kao i nivo elektrolita, posebno u situaciji kada imate dijareju i povraćate. Zato izaberete hranljive napitke sa elektrolitima, kako vam ne bi ponestalo kalijuma, a nivo natrijuma ostao normalan. Sličan efekat je imaju i supa ili čorbica, a takođe su pitke i lako klize niz grlo.

4. Brokoli, kelj, kupus, prokelj, karfiol, keleraba, špargle

Ako imate apetit, obavezno jedite povrće iz porodice kupusnjača. Povrće je sjajno, a povrće kao što su brokoli ili kupus ili prokelj je super ukusno. Isprobajte ih sa sosom od hrena ili senfa. Sve to daće vam hranljive materije koje su neophodne vašem organizmu.

5. Pasta sa bolonjeze sosom

Kada budete počeli da se oporavljate, moguće je da ćete imati povećan apetit. Prirodan poriv nateraće vas da posegnete za hranim bogatom glukozom, ali dr Robert savetuje da to ujedno bude i obrok koj će vas držati sitima i obezbijediti unos proteina. On kao primer navodi pastu sa bolonjeze sosom, jer je riječ o nutritivno bogatom obroku.

Oprez sa citrusima!
Konzumiranje soka od pomorandže i citrusnog voća može da izgleda kao dobar izbor kada ste bolesni jer dobro utiču na imunitet, ali dr Robert tvrdi da je bolje izbjeći ih u slučaju da ste oboljeli od omikrona.

“Kisele namirnice, pa tako i citrusno voće, su veoma, veoma teške za gutanje. Ako imate pmikronu varijantu, imaćete i ekstreman bol u grlu, te će biti teško progutati ovakve namirnice, pa zato i predlažem da to bude meka hrana kao jogurt ili sladoled”, zaključio je ovaj stručnjak za magazin specijalizovan za pravilnu ishranu “Eat this”.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here