Pet zdravstvenih blagodati špinata

0

Manje ljudi voli špinat nego, recimo, mlade krompiriće, ali, ovo povrće je neviđeno zdravo i definitivno bi trebalo da se natjerate da ga jedete. Nekako.

Donosimo vam nekoliko dobrih razloga da jedete špinat, od kojih ni jedan nema veze ni sa “Popajevim” mišićima, ni sa željezom. (Istinu za volju, ovo povrće i nema baš toliko željeza koliko se ranije mislilo.)

Ali, špinat…

… je dobar za kosti

Kosti sa starenjem propadaju, i zato je pametnije da vodite računa o zdravlju kostiju i zglobova na vrijeme. Špinat je bogat vitaminom C koji je neophodan da bi organizam mogao da iskoristi kalcijum.

… čuva srce

Snažnije srce i manje bora imaćete ako redovno jedete špinat. Pogađate, takođe zbog vitamina C.

… je super za imunitet

Ovo povrće bogato je luteinom, zeaksantinom, karotenom i hlorfilima, koji su odlični saveznici u borbi protiv bolesti.

… ubija bakterije i štiti od virusa

Našim ćelijskim membranama je neophodan vitamin A, da bi mogle da odole bacilima. A u špinatu ga ima u velikim količinama.

… daje energiju

Magnezijum nam je neophodan da bi organizam mogao da generiše energiju. U špinatu ga ima mnogo, i ako jedete špinat redovno, možete biti sigurni da ćete unositi dovoljno ovog minerala. Takođe, ovo povrće je odličan izvor folata koji tijelu pomažu da hranu pretvori u energiju.

I,na kraju, nutritivna vrednost:

Jedna porcija (šolja kuhanog špinata) ima: 42 kalorije, 0 g masti, 6 g ugljenih hidrata, 0 g šećera, 126 mg natrijuma, 4 g vlakana i 6 g proteina.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here