Kako pobijediti proljetni umor?

0

 

Priroda se budi a mi kao da padamo – većina bi vjerojatno upravo tako opisala proljetni umor. Dulji dani zahtijevaju od nas veću količinu energije i prilagodbu drukčijem bioritmu nakon pomalo uspavane zime. Te promjene mogu predstavljati ozbiljan stres za organizam, zbog čega se javlja umor.

Zašto nastaje proljetni umor?

U zimskim danima, kada opada proizvodnja serotonina u organizmu, za tvoje raspoloženje u najvećoj mjeri postaje odgovoran melatonin, hormon koji regulira spavanje.

Dolaskom proljeća, započinje proces zamjene uloga i serotonin opet preuzima vodeće mjesto. Organizmu treba neko vrijeme da se privikne na novonastalu situaciju, zbog čega dolazi do pada energije i osjećaja zamora.

Simptomi proljetnog umora

Letargija i pospanost su normalne reakcije na promjene tlaka koje se događaju zbog promjena u temperaturi, koje su normalne u proljetnim danima. Ostali mogući simptomi su mučnina, vrtoglavica i migrena. Može se javiti i nesanica.

Simptomima su podložnije osobe koje su inače sklone varijacija u krvnom tlaku ili imaju nizak tlak. Srećom, simptomi kroz neko vrijeme prestaju, kada se razina serotonina stabilizira.

Česti simptomi proljetnog umora su: bezvoljnost pospanost razdražljivost pad koncentracije pad  imuniteta nezainteresiranost za posao i učenje su neki od simptoma proljetnog umora.

Savjeti za svladavanje proljetnog umora

Najkraće rečeno, jedi što više voća i povrća te namirnica bogatih vlaknima, a izbjegavaj masnu i rafiniranu hranu.

Zbog brze nadoknade energije često posežemo upravo za masnom i rafiniranom hranom, ali treba imati na umu da taj efekt ne traje dugo i ubrzo ćeš opet osjetiti umor. Zašto se nakon jela osjećaš umorno? Teži namirnicama s niskim glikemijskim indeksom, koje polako otpuštaju šećer u organizam i tako osiguravaju dulji osjećaj sitosti.

Esencijalne masne kiseline svakako uključi u jelovnik, a razmisli o jače začinjenoj hrani čak i ako nisi njen ljubitelj. Naime, pojedine namirnice, poput ljute papričice, potiču proizvodnju endorfina i tako podižu raspoloženje. Važno je jesti manje obroke više puta dnevno, kako bi razina šećera u krvi bila stabilna. Osim uravnotežene prehrane, pomoći ti može i redovita tjelovježba koja podiže raspoloženje, potiče dotok krvi u mozak,

 

Detoks protiv proljetnog umora

Šparoge su pravo proljetno povrće, a najčešće se beru između ožujka i svibnja, ponegdje čak i do srpnja. Mesnate stabljike šparoga uvijek su se smatrale vrijednim povrćem, a cijenjene su zbog svog sočnog okusa i blage teksture. Zelenu boju duguju klorofilu poznatom “čistaču” jetre i krvi.

Energetska vrijednost šparoga je vrlo mala što ovo povrće svrstava visoko na listu poželjnih namirnica za skidanje suvišnih kilograma. Također, ističu se sadržajem vitamina C i kalija – nutrijenata prijatelja jetre. Visok udio kalija s aminokiselinom argininom koju sadrži te niskim udjelom natrija čini šparogu prirodnim diuretikom.

Ovakvo svojstvo šparoga od davnine se koristi za ublažavanje simptoma PMS-a  i zadržavanje vode. Šparoge su dobar izvor nutrijenata koji pridonose zaštiti stanica od oksidativnog stresa. Uz vitamin C, riječ je konkretno o cinku i selenu, a zahvaljujući njima šparoge s pravom čine neizostavni dio detoksikacijske dijete koju je poželjno provesti na izmaku zime, kako bi se tijelo lišilo otrova i pripremilo za proljeće.

Vitamini za proljetni umor

Jedna šalica omiljenih crvenih bobica, što je u stvari jedno serviranje, osigurava tek 45 kalorija, ali i zadovoljava dnevne potrebe za vitaminom C. Štoviše, jagode su jedno od vitaminom C najbogatijeg voća, što pomaže ne samo u detoksikaciji, već i u savladavanju proljetnog umora. Ista količina od jedne šalice jagoda osigurava i nevjerojatnih 210 miligrama kalija koji, među ostalim, pridonosi normalnom funkcioniranju živčanog sustava.

Vitamini B2, B5, B5, K te minerali bakar, mangan i magnezij “zaokružuju” listu vitamina i minerala u jagodama, ali ne i listu ukupnih blagotvornih nutrijenata. Jagode, naime, sadrže vrijedne fitonutrijente, a među njima najviše je elagične kiseline, te flavonoida antocijanina, katehina, kvercetina i kamferola. Sinergijski učinak ovih supstanci razlog su zašto jagode imaju impresivan antioksidativni kapacitet.

Jagode, naravno, odlično pristaju u slastice, osobito one od čokolade, ali u službi detoksikacije najbolje ih je jesti same. Ipak, gurmani mogu od jagoda načiniti i sorbete ili lagane frapee.

 

 

miss7zdrava.24sata.hr

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here