Hrana za zdrave bubrege

0

Uravnotežena ishrana koja sadrži dosta hranjivih materija važna je za svakoga. Međutim, ljudi sa smanjenom funkcijom bubrega trebalo bi da obrate pažnju na svoju ishranu.

Previše proteina povećava pritisak na bubrege. Jedite namirnice koje sadrže nizak nivo proteina jer ćete smanjiti novo uree u krvi. Meso, jaja i mliječne proizvode zamjenite sa žitaricama i povrćem.

Ugljeni hidrati čine najveći dio ishrane ukoliko imate problema sa funkcionisanjem bubrega. Ukoliko imate bilo kakvu bolest ili oštećenje bubrega, trebalo bi da obratite pažnju na nivoe jednostavnih i složenih ugljenih hidrata. Složenih ugljenih hidrata ima u hljebu, smeđoj riži i nekom povrću. Jednostavni ugljeni hidrati nalaze se u voću. Izbjegavajte proizvode koji sadrže rafinisani šećer.

Unos natrijuma je od gotovo najveće važnosti. Izbjegavajte namirnice koje su bogate natrijumom, uključujući čips, slaninu, sir, konzervirano povrće, konzervirane supe… Začine i biljke koje ne sadrže natrijum možete koristiti za dodavanje arome hrani bez povećanog unosa natrijuma.

Otežana funkcija bubrega utiče na balans nivoa kalcijuma i fosfora u krvi. Kada su visoki nivoi fosfora, a kalcijuma smanjeni – može doći do slabljenja kostiju i bolova u zglobovima.

Takođe, neophodno je održavati nivo kalijuma u organizmu. Nepravilan rad bubrega uzrokuje i nepravilan rad srca usljed povećanog nivoa kalijuma. Izbjegavajte banane, brokoli, čokoladu, šljive, dinje i gljive. Namirnice sa veoma malom količinom kalijuma su: jabuke, lubenice, kruške, krastavci, grožđe, brusnice, višnje i šargarepe.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here