20.04.2024.
HomeNovostiPrazna obećanja i jeftini populizam u BiH

Prazna obećanja i jeftini populizam u BiH

Iako je do početka zvanične predizborne kampanje u Bosni i Hercegovini ostalo nešto manje od mjesec dana, političari uveliko “ratuju” preko društvenih mreža, po oprobanom receptu dobijanja glasova – ko je zaštitnik, a ko izdajnik nacionalnih interesa. Počele su i borbe kandidata za glasove pod šatorima i na masovnim i vjerskim okupljanjima. Osim međusobnih političkih prepucavanja, za sada izostaju ozbiljni politički programi i konkretne aktivnosti za boljitak građana.

Uz prazna obećanja, političari nam serviraju i malo hljeba i igara. Ovako su anketirani građani ukratko opisali predizbornu kampanju, svedenu na jeftini populizam. Pjevanje pod šatorima, u narodnim nošnjama, pucanje na zborovima, samo su dio predizbornog repertoara kandidata i vladajuće većine, ali i opozicije.

– Glasaju za njih, jer su to primitivci. Ljudi koji iole razmišljaju o životu i redu ne mogu doći nikad ni na šta.
– Sama opozicija ne raspolaže sa toliko novca koliko vladajuće partije, a svi znamo odakle ta sredstva dolaze iz raznih projekata, poput
javne garaže UKC-a u kojem pacijenti nemaju osnovne uslove, a dobijemo garažu od 20-30 miliona.
– Što se tiče nacionalnih odrednica mislim da je to i za očekivati.
– Posmatram sve, sve gledam, sve čujem i svaka promjena bi dobro došla.

“Puno banalnosti kao da smo u dječijoj igraonici, a ne u političkoj areni u kojoj treba da se čuju ozbiljna mišljenja i debate . Čak i kad neko dođe ozbiljan ispdne smiješan u tom kolektivnom haosu površnosti i banalnosti”, smatra Savić.

Za analitičara Adnana Huskića nema preuranjene kampanje, već živimo stalnu funkcionersku kampanju, u kojoj zloupotrebljavaju javne resurse i novac svih građana.

“Ne samo da ćete imati standardni folklor, šatore i muziku… oni su davno shvatili moć i potencijal društvenih mreža i interneta generalno, tako da ih imate i u tom smislu reprezentirane”, dodaje Huskić.

Na društvenim mrežama pojedini građanski aktivisti postovima ukazuju na degutantni i besmisleni način vođenja predizborne kampanje, koja se svela na to ko je gdje bio, a ne ko je šta uradio. Poručuju da svaki dan nakon izbora građani treba da traže svoja prava i prozivaju političare da ispune data obećanja.

“Već vidimo šatore, okretanje kolača, posjete džamijama i crkvama, među narodom. Porazno za te političke partije da se dobar dio narativa od 1992. koristi i sada, a to je da ne damo svoje, oni hoće naše”, kaže građanski aktivista Tihomir Dakić.

Politički analitičari očekuju da će ova kampanja biti još banalnija nego prethodne, bez kvalitetnih programa. Velika odgovornost je upravo na građanima. Od njihovih glasova zavisi hoće li besmislena matrica političkog djelovanja i dalje imati prolaz ili će birati drugačije.

Reklamni prostor

Ovdje može biti vaša reklama. animacija / logo / tekst

Posljednje vijesti