Ove namirnice dodajte prehrani ako želite biti zdravi

„Voće i povrće sadrži komponente koje snižavaju rizik od bolesti srca i moždanog udara, karcinoma i kroničnih respiratornih bolesti te dijabetesa i pretilosti, i to je razlog zašto stručnjaci stalno mole da se jede više ovakvih namirnica“, ističe Frances Largeman-Roth, nutricionist.

Voće i povrće nisu jedina hrana koju biste trebali jesti, postoji ih puno, a evo popisa namirnica koje biste već danas trebali uvrstiti u prehranu.

MAHUNARKE
Grašak, leća, slanutak su izvrsni izvori vlakana i biljnih proteina koji će stabilizirati šećer u krvi i zasititi vas. Pomažu i pri održavanju ravnoteže mikrobioma u organizmu. “Upravo je to prava pomoć pri sprečavanju upalnih procesa, snižavanju kolesterola i regulacije imuniteta“, pojašnjava dr. Suzanne Dixson, nutricionist. Preporučuje uključivanje barem dvije porcije ovih namirnica u tjednu.

JAJA
Dok jaja sadrže kolesterol, istraživanja pokazuju kako neće utjecati na cjelokupnu razinu kolesterola u krvi kao što to čine masnoće. Prema analizi objavljenoj u magazinu
Journal of the American College of Nutrition, osobe koje jedu često jaja imaju i 12 posto manje šanse da će im se dogoditi moždani udar od onih koji ih ne jedu.

ZELENO POVRĆE
Zeleno povrće, poput špinata i kelja sadrže folate koji su važni za rast stanica i formiranje crvenih krvnih zrnaca. Sadrže i karotene koji se ponašaju kao antioksidanti.
“Folati iz prirodnih izvora štite rad mozga kako starimo, a karoteni donose dozu antioksidanata, koji štitite DNA“, dodaje. Pazite da dozu folata uzimate iz namirnica a ne iz suplemenata.

KUPUSNJAČE
Brokula, kelj, raštika i rotkvica su jako zdrave namirnice koje podupiru prirodnu detoksikaciju.

“Imamo prirodne enzime za detoksifikaciju u našem organizmu, a aktivnost tih enzima je jača kada je prisutna posebna supstanca koja se nalazi u kupusnjačama“, dodaje Dixon. Ovo je povrće posebno zdravo za žene jer pomaže pri održavanju zdrave razine estrogena i drže bolesti poput raka jajnika ili dojke postrani. Savjetuje da u tjednu barem u pet obroka uključite i kupusnjače.

MASLINOVO ULJE
Većina se stručnjaka slaže da je maslinovo ulje, napose djevičansko, vrlo korisno jer sadrži oleinsku kiselinu, nezasićenu masnu kiselinu, najzastupljeniju upravo u ovoj vrsti ulja, a ona utječe na smanjenje upala. Ranije studije upućuju na povezanost boljega kardiovaskularnog zdravlja i veće potrošnje maslinova ulja, osobito u mediteranskim zemljama gdje je njegov unos puno veći nego u Sjedinjenim Državama, rekla je dr. Marta Guasch-Ferre, glavna autorica studije. Stručnjaci su ustanovili da je kod osoba koje su svakodnevno konzumirale više od pola žlice maslinova ulja rizik od obolijevanja od kardiovaskularnih bolesti bio za 15 posto manji, a rizik od obolijevanja od koronarnih bolesti bio je manji za 21 posto.

MASNA RIBA
Omega 3 masne kiseline igraju veliku ulogu u održavanju zdravlja mozga i srca, a pokazalo se da sprečava upale i tako bolesti krvožilnog sustava, a upravo se ona nalazi u masnoj ribi. Američka udruga za srce preporučuje da se riba jede najmanje dva puta u tjednu, posebno se to odnosi na masne ribe poput lososa, tune, sardina… Osim što će čuvati zdravlje srca, pazi i na vaše pamćenje ali i sprečava depresiju.