50 namirnica koje morate uključiti u prehranu

Ovo je 50 nevjerojatno zdravih namirnica, a većina njih je neopisivo ukusna.

VOĆE
Radi se o najpoznatijoj zdravoj hrani koja sadrži prirodne šećere i nutrijente te vitamine.

1. Jabuke: Pune su vlakana, vitamina C i antioksidanata. Odličan su međuobrok koji ima malo kalorija.

2. Avokado: Razlikuje se od drugog voća jer sadrži prirodne masnoće, vlakna, kalij i vitamin C te je i jako ukusan.

3. Banana: One su jedan od najboljih izvora kalija na svijetu, ali sadrže i vitamin B6 i vlakna, a brzo će vas zasititi.

4. Borovnice: Ne samo da su ukusne nego su jedan od najjačih izvora antioksidanata na svijetu.

5. Naranče: Poznate po količini vitamina C kojeg sadrže, ali ne treba zanemariti i vlakna i antioksidante u njima.

6. Jagode: Nije im sezona, ali se radi o genijalnoj namirnici koja ima jako malo kalorija. Prepune su vitamina C, vlakana te se smatraju najukusnijim voćem.

7. Jaja: Jaja su puna nutrijenata, iako se o njima puno govorilo radi kolesterola kojeg sadrže, nove studije pokazuju kako je poputno sigurno jesti jaja.

MESO
Ako nije procesuirani, radi se o vrlo kvalitetnoj namirnici

8. Govedina bez masnoća: radi se o jednom od najboljih izvora proteina ali i željeza. Možete i odabrati komad mesa s masnoćom, ali nikako često.

9. Pileća prsa: Ovaj komad mesa ima malo kalorija ali puno proteina, a dobar je izvor brojnih nutrijenata.

10. Janjetina: Janjetina je obično iz slobodnog uzgoja pa je meso jako meko, ali i sadrži puno omega-3 kiselina.

Orašasti plodovi debljaju, crveno meso, krumpir i mlijeko treba izbjegavati? Ovo je prava istina

ORAŠASTI PLODOVI I SJEMENKE
Iako mogu imati nešto više kalorija, mogu vam pomoći pri mršavljenju jer će vas zasititi. Kako ne zahtijevaju pripremu, uvijek ih možete imati pri ruci.

11. Bademi: Popularni su prije svega jer su jako ukusni, ali sadrže i antioksidante, magnezij i vlakna.

12. Chia sjemenke: Ovo je iznimno zdrava namirnica, a porcija od 28 grama sadrži 11 grama vlakana i velike količine magnezija, kalcija i drugih nutrijenata.

13. Kokos: Kokos je pun vlakana i jakih masnih kiselina.

14. Macadamia orah: Osim što su ukusni puni su nezasićenih masnoća a imaju i manje omega-6 kiselina od ostalih sličnih namirnica.

15. Orasi: Puno su nutrijenta i prepuni vlakana te raznih minerala i vitamina.

POVRĆE
Povrće sadrži najviše nutrijenta, a kako je mnogo vrsta, birajte pametno ono koje je najzdravije.

16. Šparoge: Šparoge su bogate i vlaknima, koja su također nužna za zdravlje probavnog sustava. Tu su i bjelančevine, kao i lutein i zeaksantin koji su važni za dobar vid, te triptofan koji poboljšava san.

17. Paprika babura: Dolazi u nekoliko boja, mogu se jesti sirove ili termički obrađene, a najvažnije je znati da su pune antioksidanta i vitamina C.

18. Brokula: Budući da brokula sadrži velike količine antioksidantnih vitamina A, C i E, ona usporava oštećenje stanica izazvano slobodnim radikalima, koje dovodi do starenja i pojave različitih bolesti. Uz spomenute vitamine, ovo povrće je puno kalcija i magnezija.

19. Mrkva: Mrkve su jedan od najboljih izvora vitamina A ! Ako se jede sirova mrkva će organizam namiriti kalijem, kalcijem, željezom i cinkom, koji se djelomično gube kuhanjem.

Ove jednostavne jutarnje navike pomoći će vam da lakše i brže smršavite

20. Karfiol: Možda ga ne volite jesti, ali to bi se trebalo promijeniti. Karfiol je gotovo bez masti, ima vrlo malo ugljikohidrata i općenito kalorija, a sadrži fitonutrijente.

21. Krastavci: Ako ste na dijeti, dobar su odabir jer imaju jako malo kalorija, a čini ih većinom voda. Ipak oni sadrže male količine vitamina K i drugih nutrijenata.

22. Češnjak: Bijeli luk je pun eteričnog ulja, vitamina A, B1, B2 i C, a od minerala kalcija, željeza te amino-kiselina i enzima.

23. Kelj: Popularna je namirnica jer sadrži puno vlakana, vitamina C i K te brojne nutrijente.

24. Luk: Sadrži puno bioaktivnih komponenti koje su jako dobre za zdravlje.

25. Rajčica: Jedna od najboljih stvari u rajčice je to što je puna vitamina A, C, K, i vitamina B6, a može se jesti sama, u salatama, juhama, sendvičima ili kao napitak.

RIBA I PLODOVI MORA
U pitanju su jako zdrave namirnice, bogate omega – 3 kiselinama.

26. Losos: Radi se masnoj ribi koja je jako popularna radi okusa, ali sadrži i velike količine nutrijenata i omega – 3 masnih kiselina. Dobar je izvor i vitamina D.

27. Sardine: Male, masne ribice su jedne od namirnica najbogatije nutrijentima. Odličan su izvor vitamina D, omega 3 kiselina

28. Školjke: Bilo koje odaberete, one su zdrava namirnica, a jedinstven su izvor omega-3 masnih kiselina . Dagnje i kamenice sadrže i vitamin B12 te cink.

29. Škampi: Imaju malo masnoća i kalorija ali puno proteina, a sadrže i vitamin B12.

30. Pastrva: Slatkovodnu ribu krase slične osobine kao i losos.

31. Tuna: Popularna riba koja ima malo masnoća i kalorija ali puno proteina.

ŽITARICE
Neke od njih su vrlo zdrave, ali pripazite koliko ih jedete jer mogu biti i pune ugljikohidrata.

32. Smeđa riža: Popularna namirnica u nešto zdravijem obliku. Smeđa riža sadrži nutrijente, vlakna, vitamina B1 i magnezij.

33. Zob: Iznimno zdrava namirnica koja je puna nutrijenta i vlakana (beta glukana) koje pružaju mnoge dobrobiti zdravlju.

34. Kvinoja: Ove sjemenke su krcate bjelančevinama te nisu samo hranjive, vrlo su ukusne i imaju poseban. Sadrži znatno veći udio bjelančevina i vrijednih aminokiselina u odnosu na uobičajene žitarice. Osim što je hranjiva i bogata vitaminima i mineralima, djeluje blagotvorno na probavu.

KRUH
Mnogi najviše vole jesti bijeli kruh koji je i najmanje zdrav. Ako želite uključiti zdravije navike u život, odaberite najzdraviji proizvod.

35. Ezekiel kruh: Radi se o jako zdravom kruhu, a priprema se od proklijalih žitarica.

36. Domaći kruh: Najbolji je izbor kruh kojeg ste pripremili sami i sami određivali zdrave namirnice koje ćete u njega staviti.

Ako vam nedostaje energije, ovaj neobičan i jednostavan doručak spasit će dan

MAHUNARKE
Radi se o namirnicama koje mogu biti odličan izvor proteina.

37. Mahune: Mahune su izvanredan izvor vitamina C i K, a bogate su i vitaminom A te vitaminima B skupine. Također su mahune prava riznica minerala: kalija, kalcija, željeza, magnezija, mangana, fosfora, bakra, molibdena, silicija…

38. Crveni grah: Prepun vlakana i raznih vitamina i minerala.

39. Leća: Ova je namirnica puna biljnih proteina, pa ako mislite da vam nedostaje proteina u prehrani, odaberite ovu namirnicu.

40. Kikiriki: Istraživanja su dokazala da vitamin B3 koji se nalazi u kikirikiju pruža puno dobrobiti za zdravlje. Kikiriki također sadrži vlakna, iznimno korisna za nesmetano funkcioniranje crijeva

MLIJEČNI PROIZVODI
Ako ih možete jesti, onda se radi o izvoru važnih nutrijenata.

41. Sir: Osim što je jako ukusan, samo jedna kriška sira pruža nutrijenata koliko i 240 ml mlijeka.

42. Mlijeko: Mlijeko je puno vitamina, minerala, proteina i zdravih masnoća, ali i iznimno dobar izvor kalcija.

43. Jogurt: Napravljen od mlijeka koje je fermentiralo i kojem su dodane žive bakterije. Zdrav je kao i mlijeko, ali kako ima žive kulture, to je sigurno dodatna pogodnost za organizam.

MASNOĆE I ULJA
Mnoga su ulja i masnoće danas na popisu zdravih namirnica

44. Maslac: Sadrži vrijedne nutrijente, pa i vitamin K2.

45. Kokosovo ulje: Kokosovo ulje može se koristiti i kao maslac, a razlog tome je što je na sobnoj temperaturu u krutom stanju. Laurinska, miristinska i palmitinska kiselina se nalaze u ovom ulju.

46. Maslinovo ulje: Svi znamo da se radi o iznimno zdravom ulju, a sadrži zdrave masnoće i puno antioksidanata.

47. Krumpir: Namirnica puna kalija ali i sadrži male količine većine nutrijenta koje trebate, uključujući i vitamin C.

48. Batat: Namirnica koja sadrži škrob, ali je iznimno ukusna te puna antioksidanata i zdravih nutrijenta.

49. Jabučni ocat: Popularna namirnica koja se koristi u svakom kućanstvu, a istraživanja pokazuju da može biti pomoć onima na dijeti ali i pomoći kod kontrole šećera u krvi.

50. Tamna čokolada: Tamna čokolada je puna magnezija i jako dobar izvor antioksidanata.

 

 

 

 

ordinacija.vecernji.hr