Pojeli ste previše šećera? Postoji 5 trikova koji pomažu smanjiti načinjenu štetu

Close up of happy young woman eating chocolate with pleasure. She is standing and smiling

ŠTO TO ŠEĆER RADI ORGANIZMU?
Na temelju desetljeća brojnih istraživanja bijelog šećera došlo se do zaključka kako je sposoban prouzročiti pravu ovisnost, sličnog nivoa kao nikotin, alkohol ili kafa. Ako se učestalo konzumiraju velike količine šećera, gušterača je naviknuta lučiti velike količine inzulina.

Tako se stvara ovisnost u tijelu koje traži sve veće i veće količine šećera ne bi li održalo novonastalu umjetnu ravnotežu. Tada osoba postaje nervozna i traži nešto slatko za pojesti. U ovim je trenucima važno odoljeti napasti i donositi zdravije odluke.

1. ZA POČETAK HODAJTE STEPENICAMA
Morate odoljeti želji da legnete i spavate nakon obroka punog šećera. Krečite se i tako pomozite mišićima da koriste šećer u krvi umjesto da se on pohranjuje, savjetuje Bontempo te dodaje kako će biti dovoljno da se samo prošećete stepenicama, ne morate ići u teretanu sat vremena. Američka udruga za dijabetes je prije 5 godina u izvješću navela kako samo 15 minuta hoda nakon obroka punog šećera će i smanjiti njegovu razinu u krvi.

2. NAPRAVITE ČAJ S LIMUNOM
Zeleni čaj i limun su diuretici što znači da ćete morati češće na toalet. Bontempo pojašnjava kako tako ne trošite šećer direktno, ali potičete krv da brže pumpa kroz bubrege. Naravno da na vodu ne smijete zaboraviti, a ona će vam pomoći da ne osjećate glad i dovesti će u ravnotežu razine leptina.

3. PLANIRAJTE ŠTO ĆETE DORUČKOVATI SUTRA
Zdrav doručak koji sadrži malo šećera je vrlo važan ako ste dan prije pojeli previše šećera.

Idealan doručak je pun proteina, ima malo masnoća i ugljikohidrata. Proteini će vas zasititi, a manjak ugljikohidrata će potaknuti bržu potrošnju onog što ste unijeli u organizam jučer, dodaje Bontempo.

Napravite omlet od avokada ili pojedite voćku, koja iako sadrži šećer, on je puno slabije koncentriran nego onaj koji se nalazi u tjestenini, a isto tako će vam ponuditi minerale, vitamine i antioksidante. Nutricionistica savjetuje da ne pretjerujete s ispijanjem kave, pa iako se radi o napitku bez kalorija, često joj dodajemo šećer i vrhnje što potpuno mijenja sve i taj napitak bez kalorija odjednom postaje kalorijska bomba a vaš dan još nije niti započeo.

4. NAPRAVITE SMOOTHIE
Stavite voće i poveće u blender i zadovoljite potrebe za vlaknima i vitamina, ali svakako pripazite da ne stavite previše voća jer ćete opet unijeti previše šećera. Pola banane, pola jabuke, malo limunova soka i špinata je sasvim dobra opcija, a sve možete dodatno razrijediti vodom.

5. MAKNITE SVE ŠTO U VAMA BUDI ŽELJU ZA SLATKIM
Mozak će i dalje imati želju za dodatnom dozom dopamina, ali zato morate biti oprezni. Riješite se kolača iz hladnjaka i bombona koji vam stoje na stolu. Poklonite nekome ili odnesite na posao. Jedna je studija pokazala kako osobe koje imaju slatkiše na dohvat ruke su često i pretili i jedu puno više slatkiša od onih kojima oni nisu na dohvat ruke.