Ovo je jedini suplement koji treba da uzimate tokom zime

 

Dugi, mračni zimski dani nose sa sobom nedostatak vitamina D. Poznatiji kao „vitamin sunca“, on djeluje u tijelu kao hormon, objašnjavaju nutricionisti. Štaviše, studije pokazuju da ga ne dobijamo ni približno dovoljno koliko bismo trebali – posebno tokom zime.

„Najbolji način za povećanje vitamina D je izlaganje suncu – 20 minuta sunčeve svjetlosti na goloj koži (bez SPF) bilo bi idealno u praksi“, kaže stručnjakinja Alice Mackintosh, objašnjavajući da su leđa, noge i ruke najbolji djelovi za izlaganje za maksimalnu apsorpciju sunčeve svjetlosti. „Problem je, naravno, u tome što ne možemo često dobiti ovaj nivo sunčeve svjetlosti na našoj koži, čak ni tokom leta, a tu dolaze dijeta i suplementi.

Smanjenje zaliha vitamina D može dovesti do mnogobrojnih problema – i često onih koje ne biste odmah povezali sa nedostatkom vitamina. Potreban je za sve, od ravnoteže hormona i imunološke funkcije (naročito važno, naravno, u doba Covid-19), do zdravih zuba, kostiju i mišića. Takođe može pomoći u usporavanju procesa starenja i boostovati dobro zdravlje mozga i raspoloženje. Posebno je važan za formiranje „hormona sreće“, serotonina, pa ako patite od sezonskog afektivnog poremećaja ili lošeg raspoloženja, iza toga može biti nedostatak vitamina D. „Istraživanja su takođe pokazala da nizak nivo može povećati rizik od razvoja dijabetesa i kardiovaskularnih bolesti“, dodaje Alice. “I svakako je neophodan tokom trudnoće za razvoj zdravog fetusa”.

Svi smo podložni nedostatku vitamina D – posebno između oktobra i marta. „Oni koji su možda skloniji nedostatku su strogi vegani, ljudi sa alergijama na mliječne proizvode (jer se vitamin D nalazi u mliječnim proizvodima), svako ko ima tamniju nijansu kože, i ljudi koji su gojazni – masne ćelije apsorbuju više i odlažu, što ga može učiniti do 50 posto manje dostupnim za prome