Zdravlje srca – što jesti, a što obavezno izbjegavati?

 

Ishrana igra značajnu ulogu u zdravlju srca i može imati pozitivan ili negativan efekat.

– Za optimalno zdravlje, Američko udruženje za srce preporučuje odraslima da na njihovom meniju akcenat bude na povrću, voću, mahunarkama, integralnim žitaricama, životinjskim proteinima i ribi, kaže dr Peni Kri Eterton, profesor ishrane i član Američkog udruženja za srce.

Hrana koju jedemo ima direktan uticaj na krvni pritisak, pa čak i pomaže u određivanju zgrušavanja krvi. Gojaznost, visok krvni pritisak i visok holesterol su faktori rizika za srčane bolesti koji su blisko povezane sa onim što jedemo, konzumiranje dijete sa malo zasićenih masti i bogate vlaknima može značajno da smanji rizik od srčanih oboljenja, piše Real Simple.

 

Koju hranu da izbjegavamo u korist kardiovaskularnog zdravlja?

Trebalo bi da ograničimo hranu bogatu zasićenim mastima, solju, prerađenim mesom, rafinisanim ugljenim hidratima i pića zaslađena šećerom.

Povećan unos natrijuma povezan je sa povećanim rizikom od visokog krvnog pritiska i srčane insuficijencije.

Kada je u pitanju zdrava ishrana, fokusirajte se na dodavanje više ukusne hrane bogate hranljivim materijama, gde je to moguće, umesto da se fokusirate na ograničavanje sebe. Čineći ishranu prijatnijom, biće lakše njeno održavanje.