Najbolji prirodni izvori kolagena

 

Nutricionisti ističu da veću količinu kolagena ćete dobiti ako jedete hranu bogatu proteinima, poput mesa, piletine, ribe, jaja, mlijeka, sira, orašastih plodova, tofua, pasulja i mahunarki. Ova hrana će vašem tijelu obezbijediti aminokiseline koje su mu potrebne za stvaranje kolagena.

Budući da je kolagen nestabilan bez vitamina C, takođe je važno redovno jesti hranu bogatu ovim nutrijentom. Dobri izvori su: brokoli, prokelj, paprika, paradajz, spanać, kivi, limun i pomorandže.

A ukoliko želite da izgledate mladolik i zaustavite starenje neophodno je da redovno jedete hranu bogatu drugim hranljivim sastojcima koji su potrebni za održavanje kože zdravom.

A to je hrana koja sadrži…

* cink – koji se nalazi u morskim plodovima, mesu, piletini, pasulju i orasima. Neadekvatan unos cinka može dovesti do propadanja kože, uključujući akne i neke vrste dermatitisa.

* vitamin A – ima ga u masnim ribama, žumancima, siru, tofuu, orašastim plodovima, sjemenkama, integralnim žitaricama i mahunarkama. Vitamin A pomaže mladim ćelijama kože da se razviju u zreli sloj kože koji čini prvi zaštitni sloj tijela. Beta-karoten koji se nalazi u povrću može se pretvoriti u vitamin A u tijelu. Dobri izvori uključuju bundevu, šargarepu i lisnato zeleno povrće.

*hranu bogatu polifenolima – to su supstance koje se nalaze u povrću, voću, začinskom bilju… Studije sugerišu da je veći unos povezan sa usporavanjem nekih oštećenja kože izazvanih izlaganjem suncu