Facebook potiče govor mržnje

Bivša uposlenica Facebooka Frances Haugen je u CBS-ovoj emisiji “60 Minutes” izjavila kako spomenuta kompanija potiče govor mržnje i podjele kako bi se ostvarila veća zarada.

Ona je proteklih 15 godina provela radeći za neke od tehnoloških giganta, uključujući Google i Pinterest. Do maja ove godine radila je za Facebook, kada je dala otkaz. Hiljade stranica internog istraživanja dostavila je Komisiji za vrijednosne papire, a emisija “60 Minutes” ih je uspjela dobiti.

Haugen je jučer u svom prvom intervjuu govorila novinaru Scottu Pelleyju o onome što je nazvala “sistemskim problemima s algoritmom” koji su doveli do povećanja govora mržnje i različith vrsta podjela na Facebooku.

“Navodna misija Facebooka je povezivanje ljudi širom svijeta. Međutim, njihov cilj je da se proizvede što više sadržaja koji potiče na mržnju jer se na taj način zarađuje više novca. Facebook je zapravo kreirao sistem koji razdvaja ljude”, ispričala je.

Rekla je kako je Facebook 2018. godine promijenio svoj algoritam kako bi promovisao “smislenije društvene interakcije” putem “rangiranja zasnovanih na angažmanu”. Objave koje sadrže reakcije, komentare i veliki broj dijeljenja se više distribuiraju, piše CBS.

Facebookova interna istraživanja dokazala su kako će govor mržnje dobiti veći angažman. Toga su itekako svjesni oni koji kreiraju sadržaj, a ovo se naročito odnosi na političke stranke.

“Političke stranke znaju da je Facebook promijenio način na koji se sadržaj objavljuje na naslovnici. One ne dobijaju ništa ukoliko ne objave tekstove koji potiču na mržnju i podjele. Također znaju da se ovo ne dopada njihovim biračima. Međutim, sve se mora raditi zbog prometa. U suprotnom ljudi gube poslove”, kazala je.

Iz Facebooka su odbili dati intervju za “60 Minutes”. Tvrde kako su proveli nekoliko istraživanja prije nego što su promijenili algoritam. Haugen, naučnica koja ima Harvardovu diplomu u oblasti nauke o podacima, bi u toku ove sedmice trebala svjedočiti u Kongresu.