Tri namirnice kojim ćete očistiti organizam nakon preležanog koronavirusa

Ovo je od presudne važnosti u periodu svjetske pandemije korona virusa, a posebno ukoliko ste preležali ovaj virus. Ovaj virus napadao je pluća, dok je odbrana protiv njega zahtijevala veliki broj medikamenata koji direktno oštećuju jetru.

Namirnice bogate beta-karotenom
U voću i povrću narandžaste i crvene boje, poput cvekle, šargarepe, paradajza, crvene paprike krije se fantastičan pigment beta-karoten, koji smanjuje rizik od raka pluća. Voće i povrće bogato beta-karotenom sadrži i glutation, koji doprinosi detoksikaciji vašeg najopterećenijeg organa – jetre.

Beta-karoten ima antioksidativna svojstva i zajedno sa drugim karotenoidima obezbeđuje 50% vitamina A potrebnog u zdravoj ishrani. Telo pretvara beta-karoten i ostale karotenoide u vitamin A – esencijalni nutritijent. Vitamin A igra esencijalnu ulogu u deobi ćelija, reprodukciji, rastu kostiju, održanju zdravog vida, zdrave kože i regulaciji imuno-sistema. Dovoljna količina vitamina A pomaže tijelu u borbi protiv infekcija.

Namirnice bogate vitaminom C
Vitamin C (askorbinska kiselina) je vitamin koji se topi u vodi i najčešće se nalazi u voću i povrću, a ono je izvrsno za detoks organizma. Vitamin C djeluje tako da podstiče proizvodnju enzima koji pomaže čišćenju jetre, a uz to pridonosi tome da pluća lakše prenose kiseonik u sve dijelove tijela. Namirnice koje obiluju ovim važnim antioksidansom su citrusno voće poput grejpa, kivija, limuna, pomorandže, limete, zatim su tu jagode, ananas.

Vitamin C nije samo potreban kada smo bolesni, nego konstantno za pravilno funkcionisanje našeg organizma. Uključen je u mnogo procesa koji se događaju u nama, a i veoma je snažan antioksidans. Izuzetno je važan za imuni sistem, a isto tako i za krvotok, je veliki borac u borbi protiv anemije, jer potpomaže apsorpciju gvožđa.

Hrana bogata omegom-3 masnim kiselinama
Srce voli zdrave masnoće pa se brojne namirnice bogate njima nalaze na listi obveznih za očuvanje zdravlja srca i krvotoka. Najbolji izvor omega-3 masnih kiselina je plava, masna riba, a kao sekundarni možemo izdvojiti orahe, bademe i lanene sjemenke. U slučaju da se na nedeljnoj bazi plava riba ne konzumira barem dva puta nedeljno, preporučljivo je ishranu dopuniti dodacima ishrani koji sadrže omega-3 masne kiseline.

Među namirnicama koje takođe obiluju omega-3 masnim kiselinama su bademi, pistaći, lanene sjemenke, orasi, čija sjemenke, špinat. Ove masne kiseline izuzetno su važne jer smanjuju trigliceride, čime pomažu radu jetre. Takođe, njihova se snaga krije i u tome što snažno štite jetru osoba koje pate od viška kilograma i dijabetesa.