6 nevjerovatnih karakteristika zbog kojih bi trebalo da jedete paradajz svakog dana

Small red cherry tomatoes spill out of a wicker basket on an old wooden table in rustic style, selective focus

 

Paradajz je bogat vlaknima, vitaminima, mineralima i fitonutrijentima. Bogat je vitaminima B6, C i K, sadrži beta karoten, biotin, niacin, kalijum, fosfor, kalcijum, gvožđe, cink i selen, kao i mnoge organske kiseline poput limunske i jabučne koje određuju karakterističan ukus paradajza. Zbog visokog sadržaja antioksidanata paradajz je pravi eliksir zdravlja.

Kombinovano djelovanje gvožđa i vitamina C, koje sadrži paradajz, pomaže u sintezi hemoglobina i stvaranju novih crvenih krvnih zrnaca, čime pomaže u sprečavanju ili liječenju različitih vrsta anemije.

Zbog toga što sadrži vitamin C, kalcijum i fosfor, paradajz je veoma dobar za zdravlje kostiju i zuba.

Paradajz poboljšava rad srca pomažući u snižavanju pritiska zbog visokog sadržaja kalijuma. Takođe sprečava oksidaciju holesterola, što je jedan od prvih koraka u stvaranju aterosklerotičnih plakova.

Likopen, koji se nalazi u paradajzu, poboljšava sposobnost kože da se zaštiti od štetnih UV zraka. Pošto je bogat vitaminima A i C, to ga čini korisnim smanjujući starenje kože i uklanjajući nedostatke na koži.

Visok sadržaj kalijuma i fosfora u crvenom soku paradajza pomaže u ublažavanju simptoma stresa i umora, kao i u ublažavanju grčeva mišića.

Da biste iskoristili ljekovita svojstva paradajza, možete ga jesti sirov ili skuhan u različitim jelima.

 

 

 

 

 

 

 

Izvor: Stvar ukusa