Povremeni post dobar je za zdravlje i produžava život

Stalni post, tj. gladovanje šteti organizmu, ali kada je riječ o kratkotrajnom postui i nauka potvrđuju njegove koristi. Istovremeno, kratkotrajni post ne samo da promoviše čišćenje tijela i brzi gubitak težine, već i prirodno obnavljanje ćelija i jačanje imunološkog sistema.

Činjenica je da kada gladujete, tijelo pokušava da sačuva energiju, a jedan od načina da to uradi je da “reciklira” puno imunih ćelija, koje mu trenutno nisu potrebne.

Ovaj postupak, koji objašnjava imunološke prednosti posta, zajednički je i ljudima i životinjama.

U studijama sprovedenim na miševima i ljudima, stručnjaci su subjekte lišili hrane, što je dovelo do smanjenja broja leukocita u tijelu. Oni su ti koji su odgovorni za borbu protiv bolesti i pune krv u slučaju prodora patogenih agenasa u krv. Međutim, pad nivoa leukocita tu nije završen: ciklus posta je doveo do prirodnog „ponovnog pokretanja“ proizvodnje leukocita.

Posle 2–4 dana posta, hematopoetski sistem je uništio starije i oštetio imune ćelije i formirao nove. Naučnici veruju da je kratkotrajni post koristan ne samo za imunološki sistem, već i za druge sisteme i organe tijela.

Kratkotrajni post primorava tijelo da skladišti šećere, masti i ketone i razgrađuje značajne količine bijelih krvnih zrnaca. Ketoni se proizvode kada telo pretvara masnoću u energiju i glavni su igrači na polju mršavljenja.

Kratkoročni post omogućava tijelu da koristi masnoću kao svoj glavni izvor energije. Pomaže ubrzati metabolizam i poboljšati pokretljivost crijeva, dajući digestivnom sistemu pauzu. Ova pauza u unosu hrane pomaže u efikasnijem sagorevanju kalorija, kao da podsjeća tijelo na ispravan proces varenja.

Kratkoročni post je poput dugmeta za ponovno pokretanje cijelog tijela. Stvara zdravo okruženje u kojem tijelo oslobađa regulisane hormone kako bi naučilo da prepoznaje stvarnu glad. Ako čovek jede svaka 3-4 sata, njegovo tijelo nema predstavu šta je prava glad. Oslobađanjem tijela od procesa varenja na 12-24 sata, dajete mu priliku da se usredsredi na regeneraciju drugih sistema.

Takođe, kratkotrajni post pomaže u uklanjanju toksina iz tijela i regulisanju rada organa koji „filtriraju“ – jetre i bubrega.

Važno! Period posta ne bi trebalo da prelazi četiri dana, a tokom čitavog perioda posta potrebno je povećati količinu potrošene vode.

Sa svakom „sesijom“ kratkotrajnog posta, iscrpljivanje populacije bijelih krvnih zrnaca dovodi do stvaranja novih ćelija imunog sistema. Kada se enzim protein kinaza A (PKA) smanjio zajedno sa brojem leukocita, istraživači su shvatili da u tijelu postoji „prekidač“, koji omogućava stvaranje novih ćelija i dovodi do smanjenja nivoa IGF-1 , koji je povezan sa starenjem, rastom tumora i rizikom od razvoja karcinoma.

Da bi matične ćelije prešle u režim regeneracije, neophodno je isključiti djelovanje PKA, uslijed čega matične ćelije počinju da se razmnožavaju i, shodno tome, dovode do obnavljanja sistema. Takođe, ljekoviti efekat kratkotrajnog posta je uklanjanje oštećenih ili starih elemenata koji više nisu u stanju da efikasno rade.