Omega 3-savršena hrana za mozak

Za zdrav mozak i njegovo dobro funkcioniranje temeljne postavke prehrane trebale bi biti na hrani bogatoj omega 3 masnim kiselinama i hrani koja pogoduje smanjenju upalnih procesa i upalnih tvari citokina. Esencijalne aminokiseline nazivaju se hranom za mozak

losos

Okosnicu prehrane bogate omega 3 masnim kiselinama čini plava riba, lanene sjemenke i laneno ulje, bučino ulje, orasi, losos – ove su, dakle, namirnice bogate omega 3 nezasićenim masnim kiselinama. Uvijek nastojte jesti hranu tj. iz namirnica, iz prirodnih izvora dobiti omega kiseline. Omega 3 masne kiseline sadrže DHA koja je bitna za adekvatan razvoj živčanog i vidnog sustava. Prvo hrana, a tek onda, ako želite, tablete i kapsule jer organizam bolje prepoznaje i prima prirodne namirnice i sve ljekovite tvari koje se u njima nalaze.

Tako u obzir dolaze i molekulskom destilacijom pročišćeno (tj. redestilirano) riblje ulje i razne morske alge, riba te soja, kupus, kikiriki, zob i jaja zbog lecitina.

Uz omega 3, važne su nam i omega 6 nezasićene masne kiseline tzv. GLA – gamalinolenska kiselina (acid) koju nalazimo u ulju noćurka, crnog kima, maslinovog ulja, u crnom ribizlu… GLA ima protuupalni učinak.

Namirnice dobre za mozak su i svo zeleno povrće, mahunarke, integralne žitarice, orašasti plodovi, jer su nam kalij i magnezij koje iz njih dobijemo važni za bolju funkciju živčanog i mišićnog sustava. Uzimajte dosta tekućine da izbjegnete opstipaciju, a najbolje mineralnu vodu s magnezijem. Od voća se posebno preporučaju – banane, jabuke, naranče, šljive i smokve te prirodni voćni sokovi od bobičastog voća koji vama najviše odgovaraju. Šljive i smokve npr.bogate su cinkom (Zn) koji je važan za imunološki sustav. Od škrobnih namirnica preporučam basmati rižu i raženi kruh .

Za zdrav mozak izbjegavajte i drastično smanjite unos rafiniranih namirnica, masnoća životinjskog porijekla, masnih mliječnih proizvoda, soli, rafiniranog šećera i alkohola. Prestanite pušiti. Ove namirnice te cigarete zakiseljavaju naš organizam tj. našu krv.

 

 

 

 

femina.hr