Šta je bolje popiti ujutru: Sok od narandže ili mlijeko?

 

Ali jeste li se zapitali da li je to zaista najbolji izbor?

Sok od narandže 

Čaša soka od narandže u prosjeku sadrži 110 kalorija i osiguraće vam dnevnu dozu vitamina C, antioksidansa koji štiti kožu od sunca i mozak od opasnih supstanci koje se nalaze u zagađenom vazduhu. Ipak, previše narandžinog soka može da uzrokuje oštećenje zubne gleđi.

Istraživanje sprovedeno na Eastman Institutu za oralno zdravlje pri Univerzitetu Ročester pokazalo je slabljenje zubne gleđi za čak 84 posto kod osoba koje piju sok od narandže pet dana za redom. Slično djelovanje imaju i ostali voćni sokovi zbog kiseline koju sadrže, a puno gori izbor je piti razne sode i energetske napitke.

Mlijeko 

Čaša mlijeka sa 2 posto mlječne masti osiguraće vam 20 posto od ukupne dnevne potrebe za proteinima i trećinu potrebne dnevne količine kalcijuma.

Istraživanje je pokazalo da osobe koje ujutru piju čašu mleka, manje osjećaju glad do ručka. Kalcijum pomaže u regulaciji hormona koji kontrolišu telesnu težinu, a nije ni “agresivno” za vaše zube poput soka od narandže.

Stručnjaci savjetuju da svakako birate organsko mleko, iz domaćeg uzgoja bez antibiotika i dodanih hormona rasta jer će vam takvo mlijeko osigurati i količinu antioksidansa koju sadrži i sok od narandže.

Organsko mleko sadrži 75 posto više beta – karotena, 50 posto više vitamina E, antioksidansa koji jača imunološki sistem i može biti efikasnije u borbi protiv nekih vrsta raka i srčanih oboljenja, dva do tri puta više luteina i oko 70 posto više omega-3 masnih kiselina.

Zaključak stručnjaka: Pijte mlijeko za doručak!